Vše, co byste měli vědět o zpětné vazbě

Ilustrační snímek

Nežijeme v izolaci. Všechny události, které nás potkávají, probíhají v určitém kontextu a různí lidé na ně přirozeně mají různé názory. To nám dává možnost získat širší perspektivu a osobně i profesně se rozvíjet. Musíme však být otevření zpětné vazbě. Ať už v řízení vaší organizace zastáváte jakoukoli roli, měli byste znát následující zákonitosti přijímání a poskytování zpětné vazby.

Zdvořilá zpětná vazba nefunguje

Má-li zpětná vazba být užitečná, musí být přímá.

Nikdy nemáte dostatek zkušeností

Ani po dlouhých letech praxe nebudete mít tolik zkušeností, abyste si mohli dovolit ignorovat zpětnou vazbu. Čím větší odpovědnost máte, tím je pro vás naopak důležitější.

Na zdroji záleží

Při zvažování zdroje zpětné vazby dejte přednost své intuici před jeho postavením či majetkem. Přijímejte zpětnou vazbu od lidí, jimž můžete věřit a rozhodujte se vždy sami za sebe.

Zpětná vazba je součást práce manažera

I když je to někdy bolestné, manažeři svou zpětnou vazbou pomáhají zaměstnancům více než kdokoli jiný. Je však třeba dodržovat pravidlo chválit veřejně, ale kritizovat v soukromí.

Ignorováním zpětné vazby ubližujete sami sobě

Pochvala i kritika je velmi hodnotnou informací a pokud se jí vyhýbáte, děláte chybu. Zůstává na místě, nezlepšujete se a nerostete.

Za váš problém s kritikou většinou může ego

Kritika může být zasloužená, ale stejně tak i nemusí. Jste svobodný člověk a je jen na vás, jak s kritikou naložíte. Problém s přijímáním kritiky většinou nesouvisí s jejím obsahem, ale i egem kritizovaného.

-kk-

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch