Vše, co byste měli vědět o poskytování zpětné vazby

Ilustrační snímek

Zpětná vazba je levný, rychlý a snadný nástroj pro posílení produktivity a zájmu zaměstnanců. Většina manažerů slýchá tento pojem téměř denně, ani to však nestačí k tomu, aby svým lidem skutečně efektivně říkali, jak si vedou. Zamyslete se proto i vy, zda náhodou nepatříte k těm, kteří vědí více o věcech, s nimiž pracují, než o lidech, s nimiž pracují. Základní předpoklady efektivního poskytování zpětné vazby shrnul server inc.com.

Reagujte okamžitě

Se zpětnou vazbu přicházejte co nejdříve, jinak ztratí na upřímnosti a příjemci si vaše sdělení nezapamatují.

Zpětnou vazbu poskytuje často

Nečekejte na oficiální hodnocení výkonnosti. Aktivně vyhledávejte příležitosti pro poskytování zpětné vazby svému týmu při každodenních činnostech.

Hodnoťte detailně

Obecné sdělení „dobrý práce“ nestačí, protože příjemci neříká nic konkrétního. Popisujte proto jasně, o čem mluvíte.

Volte správnou formu

Kolikrát jste již slyšeli, že chválit se má veřejně, zatímco kritizovat soukromě? Tak se toho držte. A negativní zpětnou vazbu vždy doplňte doporučeními k nápravě. Obecně se snažte předávat zpětnou vazbu způsoby, které jednotliví příjemci preferují.

Buďte relevantní

Směřujte zpětnou vazbu pouze na důležité věci související s výkonem práce.

Pozor na srovnávání

Srovnávat výkonnost zaměstnanců s jejich předchozí výkonností nebo s konkurencí je v pořádku, nesrovnávejte však jednotlivé zaměstnance mezi sebou.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com