Víte, co musíte ráno udělat, než otevřete vaši mailovou schránku?

Vaše mailová schránka je jen seznam priorit ostatních lidí. Nenechte se zmást pocitem, že každý mail je důležitý. Naučte se třídit vaše zprávy podle vlastních priorit.

Ilustrační snímek

Naplánujte si klíčové úkoly

Než otevřete ráno svou mailovou schránku, naplánujte si svůj den podle toho, co je skutečně důležité – vaše pracovní úkoly, důležité telefonáty apod. Poté rozlište tyto položky i ve vaší schránce. Používejte štítky a složky, určete si důležité činnosti s vysokou prioritou i jednoduché úkoly. Pokud můžete některé činnosti delegovat, udělejte to rovnou. Nepřečtené emaily vás nebudou tolik stresovat.

Nejnáročnější úkol řešte jako první

Vyblokujte si ve svém pracovním čase prostor pro nejdůležitější úkol, kterému se daný den budete věnovat. Tím začněte a nenechte se ničím dalším rozptylovat. Na ostatní povinnosti vyhraďte čas poté.

Pamatujte na svůj účel

Základ, na kterém se všechno staví, musí být zkrátka pevný. Sledujte strategii a cíle, které jsou pro vás důležité. Než něco uděláte, ptejte se sami sebe, proč je to opravdu důležité. Snažíte se zapůsobit na někoho jiného? Nebo někomu chcete dokázat, že se mýlí? Nebo chcete zrovna odškrtnout něco z nesmyslného seznamu úkolů? Pracujte pouze na své vlastní verzi úspěchu a sledujte směr, na kterém vám záleží.

Spánek resetuje váš mozek. Zatímco vy v klidu odpočíváte v klidu, vaše mysl ukládá a organizuje vaše myšlenky a vzpomínky, abyste další den mohli začít znovu. Je vhodné ráno začít den zapisováním faktů, které jsou vám naprosto zřejmé a kterým věříte. Mohou se týden od týdne lišit, ale celkově budou konzistentní. Díky podobnému deníku postupem času získáte mnohem lepší povědomí o tom, kdo jste a za čím si stojíte, a nebudete mít ani tolik obtíží s prioritizací vaší práce a úkolů.  

Nastavte své myšlenky

Než zkontrolujete svůj e-mail, vyberte si, jaký den chcete mít a kým chcete být.  Zavažte se k tomu a přijměte fakt, že během dne nejspíše narazíte na nepříjemné úkoly nebo nekompetentní lidi. Nenechte se jimi ovlivnit, jsou to externí faktory, na kterých ve skutečnosti nezáleží.

Uvědomte si, že vaše doručená pošta počká, než budete mít ve své organizaci a prioritách zcela jasno. Pak vás už nic nerozhází.

 

-bb-

 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com