Vaše značka a udržení zákazníků: Na očekáváních záleží

Ilustrační snímek

Americký řetězec velkých diskontních obchodů WalMart, který je známý svým důrazem na levnější zboží, nedávno zažil pád ceny akcií poté, co se rozhodl zřídit vlastní lékárny a obchody s potravinami. Opustil tak koncept přátelských maloměstských prodejen, které jeho zákazníci měli rádi.

Řetězec kaváren Starbucks, který je známý pro své vysoké ceny, se je rozhodl ještě zvýšit. A na prodeje to nemělo žádný negativní dopad. Vědět, co vaši zákazníci chtějí a jejich očekávání neustále splňovat, to je to, co se vaší značce vyplatí. Tvrdí to web business2community.com.

Co je klíčové? Buďte sladěni se svými zákazníky

Starbucks rozumí kávě a také tomu, jak se chovají a co chtějí jeho movití zákazníci. Společnost se soustřeďuje na to, jak ji tato cílová skupina vnímá. WalMart se naproti tomu rozhodl změnit a toto spojení se svými zákazníky ztratil. Společnost se dobře vyznala v maloobchodu a znala svou cílovou skupinu v této oblasti, která chtěla nakoupit za co nejlepší cenu.

Proč je Starbucks tak úspěšný? Zákazníci vědí, co od něj mohou čekat. Je jedno, kde nebo jak si jeho produkt objednají, vždy vědí, co od této značky dostanou – a to je dobré i přesto, že jsou tyto produkty spíše dražší. Starbucks si dokázal se svými zákazníky vytvořit emoční pojítko. Drží se svých hodnot, protože ty zůstávají jeho pevnými základy.

Starbucks otevřel luxusní prodejny, kde si účtuje víc, ale kde jeho zákazníci mohou dostat speciální druhy kávy. A minulý rok díky tomu rostly výnosy o dvouciferné procento oproti předchozímu roku.

- Zákazníci musí být přesvědčeni o tom, že právě vaše značka rozumí jejich potřebám a uspokojí je.

 - Pokud je vaše značka vnímaná nejasně, oslovení cílové skupiny bude problematické.

- Zákazníci rádi zaplatí něco navíc, pokud je jejich zákaznická zkušenost postavena přímo na jejich potřebách a tužbách.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com