V různorodosti je síla

Aby firma obstála v konkurenci, musí být flexibilní a podporovat inovace. Také musí být produktivnější a efektivnější než konkurence. Toho může dosáhnout jedině díky zaměstnancům, kteří mají různé styly práce, myšlení, různé zájmy a motivaci a také různé zkušenosti.

Díky tomu, že každý ze zaměstnanců je jiný, mají na stejnou věc různé pohledy, vidí vše každý z jiné perspektivy, dokáží si sdělovat své názory a jsou ochotni experimentovat. Mnoho manažerů se této situace bojí, protože různorodý tým lidí se hůře vede, pravdou však je, že takové pracovní prostředí je jedině přínosem.

Pro dosažení co nejlepších výsledků by měli vedoucí těchto pracovních skupin podporovat vzájemnou toleranci a otevřenou komunikaci v týmu a měli by být sami ochotni přijímat návrhy od svých podřízených. Musí se také snažit vytvořit takové prostředí, kde by se nikdo necítil nedoceněný. K lepšímu posouzení situace na pracovišti a jednotlivých týmových rolí mohou pomoci různé nástroje a psychologické rozbory, které odhalí, jakou úlohu který člověk v pracovní skupině hraje.

**Datum vydání:** I/2002
Zdroj: InformationWeek - portál předního amerického magazínu InformationWeek věnovaný moderním technologiím a byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje InformationWeek