V pondělí finance, v úterý marketing...

Měli byste v této chvíli skutečně číst tento článek? Možná byste se právě měli věnovat něčemu, co pomůže zvýšit vaše zisky nebo snížit náklady. Při rozvrhování času je vždy třeba brát ohled na konkrétní sezónu. Tak jako existuje doba sázení a sklízení plodin, existuje i období revize financí nebo intenzivního řízení týmové spolupráce.

Každý podnikatel nebo manažer malého podniku si uvědomuje, jak je složité soustředit se na jednu věc, když má na seznamu úkolů mnohem více položek. Měl by si však spíše uvědomit, že byznys je větší rutina, než předpokládá. Účty se musejí platit, zboží objednávat, noví klienti hledat atd. Odborníci na časové plánování proto doporučují vymezit si tzv. zájmové dny (focus days). Znamená to, že v jednotlivých dnech se budou zaměřovat na specifické zájmy.

Nejprve připravte seznam věcí, které musíte vykonat v průběhu běžného týdne. Pak je rozčleňte do několika kategorií. Až na drobné výjimky budou vaše činnosti spadat do jedné z následujících: prodej, marketing, finance, management, provoz, zákaznický servis a školení. Pak rozhodněte, které kategorie nejlépe zapadají do jednotlivých dnů – tj. na dopoledne i odpoledne. Zároveň je třeba naučit se ovládat skutečnosti, které by vás mohly od práce odrazovat.

- Seznamte své zaměstnance, prodejce a klienty s vaším novým pracovním rozvrhem.
- Vybudujte si zvyk kontrolovat e-maily jen třikrát denně.
- Nadcházející týden plánujte v neděli večer.
- Začněte největší prioritou.
- Plán mějte vždy na očích.
- Neustále se ptejte, zda nemůžete svůj čas využít efektivněji.
- Učte se delegovat, eliminovat nebo automatizovat plnění úkolů.
- Učte členy svého týmu plánovat zájmové dny.
- Na konci pracovního dne uklízejte svůj stůl.

-kk-
Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews