Určujeme priority

Každý ví, jaký problém nastane, když děti vstoupí do obchodu s cukrovinkami - všechno vypadá tak dobře, že to chtějí. Sebekontrola se však výrazně nezlepšuje ani s věkem, což může vysvětlovat, proč je i pro manažery náročné vytyčit si omezený počet priorit a držet se jej. Článek proto přichází s několika radami, jak mohou manažeři a jejich týmy zdokonalit své umění určování priorit.

- Použijte současné portfolio k vymezení reálných priorit. Je velmi užitečné svolat tým ke společnému zmapování všech projektů a iniciativ. Prověřte, zda odpovídají strategickým prioritám vaší jednotky či firmy.

- Roztřiďte projekty a určete, co je skutečně důležité. Společně hodnoťte, co je zásadní a co ne. Diskutujte o tom, co lze odložit a na co je naopak třeba se zaměřit.

- Komunikujte se zbytkem organizace. I když o strategických prioritách rozhoduje nejvyšší úroveň organizace, je třeba informovat o tom celou firmu. Každý by měl vědět, jak do ní zapadá.

- Pravidelně celý proces opakujte. Určování priorit není jednorázová záležitost. Je třeba pravidelně ji opakovat.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review