Umíte řešit války na pracovišti?

Pro většinu lidí má pracovní týden více než 40 hodin, a není tak divu, že dochází sem tam k nějakým třenicím. Kolegové váš často dokáží „nakopnout“, aniž by se museli nějak zvlášť snažit. Horší je, že tu není možnost separovat se do doby, než vychladnete. Konflikt může vzniknout z různých příčin. Někdy ale, bez ohledu na to, jak ochotni jste problém ignorovat, to není možné.

Když je:

- Váš „sok“ kolega. Neshody s kolegy jsou časté. Když se vezme v potaz konkurence pro povýšení a pozornost nadřízeného, máte hned recept na konflikt.

 

- Řešení: Snažte se vyřadit z rovnice emoce a ujistit se, že jste spíše proaktivní než reaktivní. Cílem vašich diskuzí by mělo být řešení, jak pracovat efektivněji jako tým a probírat případné možné překážky.

 

- Váš „sok“ váš nadřízený. Je velmi těžké rozhodnout se, jak se obhájit před šéfem, aniž byste si museli balit kufry.

 

- Řešení: Dobrý nadřízený se s vámi ochotně pustí do diskuze v jakékoli pracovní problematice, pokud k němu budete přistupovat správným způsobem. Domluvte si schůzku a proberte, co vás trápí. Zaměřte se na to, jak vaše téma ovlivňuje produktivitu a pracovní prostředí.

- Váš „sok“ vyšší manažer. Takový finanční nebo obchodní ředitel má velkou moc a s ní často jde ruku v ruce silná osobnost.

- Řešení: Zvažte situaci velmi pečlivě. Ujistěte se, že při řešení problému nikomu „nestoupnete na nohu“. Správný postup je nejprve jít s problémem za přímým nadřízeným. Pokud je ale on vaším problémem, pak je bezpečnější kontaktovat HR.

- Váš „sok“ klient. Ať už je problém jakýkoliv, je třeba ho řešit. O to těžší je to, že budete konfrontovat vašeho chlebodárce. Ve skutečnosti by se mělo jednat o něco, co opravdu nelze ignorovat.

 

Pokud diskuze daného problému bude přínosná pro váš vztah nebo produkty, pak nemá smysl otálet. Pokud se spíše jedná o neshody osobnějšího rázu, pak se snažte aplikovat zdravý rozum a rozhodnout se, zda vaše neshoda vůbec stojí za diskuzi.

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder