Umíte komunikovat s novináři?

Každý manažer by měl znát alespoň základy oboustranně efektivní komunikace se zástupci médií. Článek na serveru BNET.com proto shrnul pět nejdůležitějších kroků při jednání s novináři, které vám při troše štěstí zajistí dobré mediální pokrytí do budoucna.

1. Respektujte jejich termíny

Novináři jsou velice vytížení lidé. Kdykoli s nimi proto budete chtít mluvit, vždy se nejprve ptejte, zda na vás mají čas.

2. Nesnažte se jim nic namluvit

Novináři velmi dobře poznají zmatení na vaší straně. Vyhněte se proto nutkání něco si na místě vymyslet, jestliže zrovna neznáte odpověď. Raději se omluvte a dodejte přesné informace později.

3. Vždy se ozvěte zpět

Když vám novinář zatelefonuje nebo pošle e-mail, činí tak z určitého důvodu – považuje vás za odborníka nebo víte něco zajímavého o tématu, na kterém zrovna pracuje. I když se nechcete k ničemu vyjadřovat, neměli byste média ignorovat. Při nejmenším slušně odpovězte a vysvětlete, proč se nechcete vyjadřovat.

4. Přistupujte k novinářům jako ke kolegům

Chovat se k novinářům jako k přátelům může být riskantní, neznamená to však, že byste se jim měli vyhýbat. Pokud s nimi budete spolupracovat dlouhodobě, pozvěte je na kávu a popovídejte si o jejich kariéře, dětech, koníčcích. Uvidíte, že jsou to také lidé.

5. Podělte se o své myšlenky, i když se zrovna netýkají vaší firmy

Nabídněte zajímavý námět, který je aktuální ve vašem oboru a podělte se o své zkušenosti. Média se pak na vás budou častěji obracet, ať už budete pracovat kdekoli.

-kk-

Zdroj: BNET - americký server o managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BNET