Umíte jednat s nepříjemnými lidmi?

Pan Nepříjemný může být váš šéf, zákazník nebo kolega. S takovými lidmi nemusíme chtít jednat, mnohdy se tomu však nevyhneme. Otázkou zůstává, jak s nimi jednat, zejména jsou-li ve hře emoce. Spolehlivě celou situaci zhoršíte, když se budete dohadovat o své pravdě a ještě při tom nedokážete zůstat v klidu. Co tedy dělat?

V první řadě se držte pravidla zachovat pozitivní a profesionální přístup. To, jak se chováte, je stejně důležité jako to, co říkáte. Soustřeďte se na výsledek, kterého chcete dosáhnout. Snažte se zaměřit na společné zájmy. Níže si přečtěte několik tipů z praxe.

- Představte si, jak by v dané situaci jednala vaše oblíbená osobnost. Zachovejte se stejně.

- Představte si, že jste moucha, která sedí na stropě a sleduje celou událost. Snažte se udržet odstup a nezapojovat emoce.

- Představte si daného člověka v růžové baletní sukýnce. Vaše rozčilení poleví.

- Počítejte do deseti. Nechte záchvat vzteku odeznít a převezměte zpět kontrolu nad svými pocity.

- Dýchejte zhluboka. Inspirujte se východním uměním meditace.

-kk-

Zdroj: BNET - americký server o managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BNET