Tři vlastnosti, které musí mít každý úspěšný manažer

Nová doba přináší nové výzvy i nová očekávání od týmových vedoucích. Přesto zůstávají některé neměnné vlastnosti, které musí mít každý manažer, který chce spolu se svým týmem dosahovat úspěchů. Zde jsou tři nejdůležitější.

Ilustrační snímek

Komunikace, komunikace, komunikace

Jak připomíná Forbes, být manažerem znamená především pracovat s lidmi. Úspěšní manažeři proto musí být skvělými komunikátory – a to se týká jak individuální komunikace s jednotlivými podřízenými, kolegy, nadřízenými a obchodními partnery, tak i týmové komunikace a prezentačních dovedností. Najděte si svůj vlastní komunikační styl, který vyhovuje vašemu typu osobnosti, a naučte se s lidmi mluvit jasně, pozitivně a upřímně. Skrz komunikaci byste jasně měli vyzařovat svoji kompetenci a sebevědomí. A nebojte se – komunikačním dovednostem se můžete snadno naučit, i pokud jste třeba introvertnějšího rázu.

Naslouchání

Tento bod navazuje na ten předchozí. Naslouchání je však umění samo o sobě. Abyste dovedli vnímat zpětnou vazbu, kterou vám přímo či nepřímo poskytují členové vašeho týmu, musíte se naučit jim skutečně a aktivně naslouchat. Naučte se také číst mezi řádky a snažte se vypozorovat, jak se vaši podřízení cítí či jestli nemají nějaké problémy, které se snaží před ostatními skrýt. Využijte sílu naslouchání k tomu, abyste si vypěstovali individuální, hluboké vztahy se svými podřízenými.

Inspirace

V neposlední řadě musí úspěšný manažer umět své podřízené motivovat a inspirovat. Měli byste jim jít příkladem ve všem, co se jim snažíte předat. Pracovníci chtějí cítit, skrz vás, spojení se svým zaměstnavatelem. Chtějí vědět, že jejich práce má smysl a že pracují na něčem, co je přesahuje a čím přispívají k úspěchu celého týmu. Předejte svým podřízeným určitou vizi a motivujte je k tomu, aby sami chtěli týmových cílů dosáhnout.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com