Reciprocita
Když po někom něco žádáte, měli byste mu situaci podat tak, aby ji daný člověk neviděl jako jednostrannou laskavost ze své strany, ale aby ji vnímal jako vyváženou dohodu o protislužbách. Nabídněte proto něco výměnou. Pokud například po zaměstnanci chcete lepší pracovní výkony, nabídněte mu za to školení, vidinu postupu nebo rozšíření jeho pravomocí.
Jasnost a čitelnost
Podle článku Harvard Business Review musíte vaši žádost a vaše přesvědčení vyjadřovat jasnými a nijak komplikovanými výrazy a způsoby. Když se někoho snažíte o něčem přesvědčit, soustřeďte vaši promluvu kolem jedné základní myšlenky. Nezabíhejte příliš do detailů. Lidi kolem sebe nejlépe nadchnete tak, že jim jasně a čitelně podáte vaši vizi.
Sebevědomí
Nikdy nebudete vaše podřízené ani kohokoliv jiného schopni o něčem přesvědčit, pokud skutečně nebudete bytostně přesvědčeni o správnosti vašeho úsudku a o kvalitách vaší myšlenky. Při komunikaci s ostatními musíte vyzařovat dostatečné sebevědomí, proto věnujte pozornost komunikačním dovednostem i své vlastní řeči těla.
-mm-