Přestaňte pracovníky hodnotit jen na základě tvrdých čísel
Jak uvádí web Psychology Today, mnoho manažerů hodnotí podřízené jen podle tvrdých čísel. Například podle prodejů, efektivity a podobně. Pak se ale nemohou divit, že si pracovníci připadají jak stroje. Do svého hodnocení zahrňte i „měkká“ kritéria. Například to, jestli pracovník pomáhá svým kolegům, jestli se vzdělává nebo šíří pozitivní náladu. I to jsou věci, které je nutné u pracovníků oceňovat.
Nemluvte korporátní hatmatilkou a komunikujte transparentně
Když zahrnete podřízené vágními korporátními slogany a nicneříkající hatmatilkou, budou mít řadoví pracovníci oprávněný pocit, že k nim nejste upřímní a že je neberete jako rovnocenné komunikační partnery. Nechte stranou prázdné korporátní řeči a komunikujte lidsky, upřímně a otevřeně.
Podávejte konstruktivní a skutečně hodnotnou a upřímnou zpětnou vazbu
Upřímnost a konstruktivnost by měla definovat i způsob, jakým podáváte zpětnou vazbu. Je to pro vás příležitost ukázat jednotlivým podřízeným, že vám záleží na jejich rozvoji a že si vážíte jejich práce. Buďte při podávání zpětné vazby pozitivní, ale upřímní, a pomozte vašim podřízeným se skutečně zlepšit.
Naučte se dobře naslouchat
Lidský přístup nejlépe aplikujete tak, že budete skutečně a upřímně naslouchat tomu, co vaši podřízení říkají. Neignorujte jejich návrhy, zajímejte se o jejich názory a pocity a naučte se u nich rozpoznávat zárodky problémů.
-mm-