Time management: Tipy, které mohou změnit váš život

Time management je o tom, jak stihnout více za méně času. Využijte tyto tipy a pracujte chytřeji.

 

Ilustrační snímek

Obnovte svou motivaci

Musíte si udržet vášeň pro to, co děláte. Pokud se začnete nudit, začnete svou práci odkládat a nebude se vám do ní chtít. Když už máte pocit, že vás vaše práce přestává bavit, měli byste co nejdříve začít pracovat na nějakém novém projektu, na něčem, co by opět posílilo váš zájem.

Možná to zní, jako že si vlastně musíte naložit ještě více práce, ale i tak to ve výsledku povede k vyšší efektivitě. Pocit naplnění a seberealizace je velmi důležitý, protože právě tento pocit nás pohání v touze dokončit to, co máme na práci. Jinými slovy, potřebujete oživit svou vlastní motivaci, radí nám web business2community.com.

Je to, na čem pracujete, skutečně hodné vašeho času?

Zbavte se všeho zbytečného stresu – vždy se zaměřte pouze na to, na čem opravdu záleží. Nabírat si na svá bedra příliš mnoho práce je nešťastný zvyk. To, že jste zaměstnáni od rána do večera, opravdu není projevem produktivity. Za to, že nikdy nemáte dost času na spánek, opravdu žádný metál nedostanete. Příliš mnoho stresu také není něco, na co být pyšný. Takže si musíte nastavit hranice.

Stanovte si hranice

Vždy se dobře zamyslete nad tím, zda skutečně musíte přijmout každý úkol, který se před vámi objeví. Opravdu chcete s dotyčnou osobou spolupracovat? Opravdu se chcete zúčastnit oné události? Pokud ne, pak to prostě neudělejte. Naučte se odmítat, protože time management je v prvé řadě o tom, že neztrácíte svůj čas. Pokud kolem jsou kolem vás lidé, kteří jsou toxičtí, neuctiví nebo na které se nemůžete spolehnout, musíte se jich pokud možno zbavit. Čím více problémů vám působí, tím méně času máte na cokoli jiného.

Měli byste také stanovit určité hranice sami sobě. Jasně si nastavte, kdy je doba kdy pracujete a kdy naopak odpočíváte. Je to o stanovení jasných očekávání. Když něco někomu slibujete, ujistěte se, že zároveň sdělíte, kdy je realistické, že se ke splnění úkolu dostanete. Uvědomte si také, že když něco může počkat, nemusíte to začít řešit okamžitě.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com