Stop prokrastinaci!

Ta důležitá analýza má být do pátku hotová. Však je teprve pondělí, tak máte času dost. V úterý však zjistíte, že celý následující den strávíte na neplánovaném výjezdu a čtvrteční dopoledne se věnujete řešení zadaného úkolu. Své resty pak horečně řešíte na poslední chvíli a divíte se, kam ten týden utekl. Vypadá vaše pracovní morálka podobně? Pak se naučte říkat NE chorobnému odkládání pracovních povinností stejně jako server Business Know-How.

1. Sepište si úkoly, které jste doposud odkládali. Pomůže vám to se na ně lépe zaměřit.

2. Identifikujte emoce, které vám brání úkol zpracovat. Je to strach, vztek, bezmoc?

3. Dejte průchod emoční reakci a udělejte si v soukromí čas vyjádřit tyto pocity konstruktivně. Zaběhejte si, křičte, dupejte. Hlavně nedržte páru pod pokličkou.

4. Určete si jasně svůj cíl, ať máte jasné reference k úkolu, který máte splnit.

5. Nesabotujte svou motivaci ke splnění úkolu. Věty typu: „Stejně to nemůže vyjít.“ a podobné vás pouze odradí od vaší snahy. Raději si říkejte, že vás nadřízený jistě považuje za schopného člověka, když vám svěřil tento úkol.

6. Rozdělte si úkol na části, které budou ve vašich očích snáze proveditelné. Postupujte pak krok za krokem a uvidíte, jak snadno celý úkol zvládnete.

7. Připravte se na možné problémy, které mohou přijít v průběhu zpracovávání úkolu. Mějte plán B, pokud původní varianta selže.

8. Překonejte svůj odpor, který vás bude odrazovat od splnění úkolu. Čelte bariérám tvrdohlavě a s houževnatostí a i nadále držte své negativní emoce na uzdě.

9. Chvalte se za každý hotový krok a vzpomeňte si na cíl a pocit, který v tu chvíli budete mít, jakmile bude práce hotova.

-bn-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How