Společenské minimum

Manažeři se často účastní společenských akcí se svými zaměstnanci i nařízenými. Při takových příležitostech je třeba dodržovat určité komunikační chování, aby tyto akce mohly podpořit morálku zaměstnanců. Článek přináší sedm tipů, jak se chovat na společenských setkáních:

- Vyvarujte se nevhodných vtipů. Vtipy zaměřené například proti jiné rase mohou poškodit vaši reputaci, ať se jedná o jakkoli neformální akci. Neříkejte žádné vtipy, které byste neřekli na poradě se zaměstnanci.

- Nedotýkejte se ostatních jinak než stiskem ruky, pokud zrovna netančíte. Příliš intimní chování ke kolegům může vést až k soudnímu sporu. V případě nadřízených by takové vaše chování mohlo vzbuzovat dojem podlézání.

- Pijte obezřetně. Přílišné pití vám pouze přidá nálepku pijana, nedisciplinovaného člověka apod. Nezmiňujte se také o tom, že rádi pijete nebo je pití pro vás důležité.

- Pohybujte se mezi všemi účastníky. Člověk, který se baví jen se „svou partou“ ničí samotnou podstatu společenských setkání. Věnujte určitý čas zaměstnancům i šéfům.

- Nemluvte jen o práci. Ukažte v konverzaci, že máte zajímavý život i mimo firmu.

- Aktivně naslouchejte. Lidé mají rádi ty, kteří jim dokáží naslouchat a naopak brzy opouštějí ty, kteří chtějí vždy dominovat konverzaci. Podporujte druhé v konverzaci komentáři typu: „Velice zajimavé“, „Řekněte mi o tom více.“ nebo „A co se stalo pak?“

- Dávejte si pozor na své způsoby. Pokud daná akce zahrnuje občerstvení, dodržujte pravidla stolování.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How