Spojte zájmy zaměstnanců a firmy

Zeptejte se svých zaměstnanců na tyto tři otázky:

- Která z vašich priorit má podle vás největší vliv na firmu?

- Která z vašich priorit vás nejvíce zajímá?

- Ve které z vašich priorit si myslíte, že nejpravděpodobněji uspějete?

V ideálním případě by na všechny tyto otázky měli odpovědět stejně. Pracovní činnost, pro níž má zaměstnanec největší nadšení a je schopen dosáhnout v ní největšího úspěchu, by měla také mít největší vliv na firmu. Problém však je, že to často neodpovídá realitě.

Co s tím? Můžete to změnit pomocí třech následujících principů: komunikace, důvěry a spojování zájmů.

- Konzistentně komunikujte o třech největších prioritách pro firmu a ujistěte se, že je zaměstnanci znají. Začněte tím, že požádáte své lidi, aby převedli to, co dělají každý týden, měsíc a rok, do cílů, které odpovídají vašim prioritám.

- Propagujte důvěru ve své lidi. Klíčem k vybudování důvěry je ochota riskovat, uspět a v případě neúspěchu se umět poučit.

- Propojte zájmy s odpovědností. Seznamte se s klíčovými zájmy svých nejlepších zaměstnanců. Zajímejte se, co je přirozeně motivuje a je pro ně odměnou. Vaším úkolem je pak propojit tyto zájmy a směřovat je ke správným prioritám.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review