Sotva přišel, mohl by zase klidně zmizet

Máte chuť po prvních zkušenostech ukázat novým zaměstnancům dveře? I Catherine Margles byla nejprve novým talentem nadšená, ale brzy se začalo toto nadšení ztrácet. Nováček se projevoval ostýchavě, zvláště do telefonu. To prezidentku a zakladatelku Kreativní kuchařské školy znepokojilo, protože komunikační dovednosti považuje za prioritu. Promluvila si s novým zaměstnancem a zjistila, že si jen potřebuje zvyknout na novou práci. Proto ho podpořila a soustředila se na jeho kvality a tento zaměstnanec je nyní jeden z nejlepších. První dojem hraje roli nejen na první schůzce, ale i na pracovišti. Představa o novém zaměstnanci se formuje v prvních několika dnech a mnoho z nich se může snadno ocitnout na špatné cestě. Podle poslední studie je 40 % nováčků propuštěno v prvním roce a polovina nových pracovníků, kteří u společnosti zůstanou, je vnímána jako náborová chyba.

Jestliže si manažer utvoří příliš brzy špatný dojem, zůstane špatný a cokoli zaměstnanec udělá, jen tento negativní dojem posílí. Fauly protivníkova týmu vidíme daleko lépe než fauly týmu, kterému fandíme. Není také divu, že manažerův postoj nadělá škody v produktivitě zaměstnance. Manažerův postoj má navíc vliv na morálku všech zúčastněných. Přizpůsobení manažerova hlediska a očekávání na počátku velmi pomůže k uspění nového zaměstnance. Musí s nováčky mluvit o tom, jak byla jejich nová práce prováděna v minulosti. Měl by uvažovat o překážkách, kterým musí čelit, a jak minimalizovat možnost chyb. Dobrý je systém, který páruje nové pracovníky s dlouhodobými a zkušenými pracovníky. Manažer se musí dívat realisticky na to, co je v prvních měsících možné. I ti nejtalentovanější nováčci jsou jen lidé.

-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com