Sociální motivace zaměstnanců dělá divy

Účetní machinace a s tím související skandály výrazně podkopaly důvěru zaměstnanců ve vedení podniků a v některé finanční způsoby odměňování, jako např. akciové opce. Manažeři se tudíž musí snažit motivovat své „ovečky“ jinak. Trendem je sociální odpovědnost firem a řešení sociálních problémů lidí.

Zaměstnanci oceňují služby, které jim určitým způsobem zkvalitňují život – tedy například vzdělání a zdravotní péči. Ti finančně méně zajištění je potřebují obzvlášť výrazně. Firmy by si proto měly vytvořit zvláštní fond, který bude určen pro financování sociálních výhod. Odborníci se shodli na tom, že zaměstnance dnes nejvíce zajímají:
* Již zmíněné sociální aspekty (celoživotní vzdělávání, lidská práva, kvalita života),
* Ekonomická kritéria (budování značky, inovace podniku),
* Ekologický aspekt (vědomí ekologických rizik a snaha tato rizika zmírňovat).

Firma, která se právě na tato hlediska zaměří, si vytváří image sociálně odpovědného podniku a investice do této oblasti se jí rozhodně vyplatí. Průzkumy ukázaly, že více než dvě třetiny dotazovaných dávají při nákupu přednost výrobkům firem, které jsou známé svou sociální odpovědností a kladným vztahem k zaměstnancům.
Zdroj: Business2 - americký server pro firmy a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business2