Skoncujte s prokrastinací jednou provždy

Notorické odkládání povinností, špatný time management, spousta ztraceného času, zasekávání se na detailech a neustálá frustrace z pocitu zaostávání – zhruba tak by se ve stručnosti dala charakterizovat jedna z chorob moderní společnosti, a sice prokrastinace. V obchodním světě, kde je k úspěchu nutná striktní disciplína a excelentní organizace času, může prokrastinace působit jako zabiják jakýchkoliv možností dosáhnout svých cílů. Při dodržování určitého cíleného programu lze však prokrastinaci poměrně snadno překonat. Jak na to?

Priority

Lidé bojující proti prokrastinaci si podle serveru SellingPower často umanou, že nějaký úkol udělají do určitého bodu v čase, a odříznou se od všeho ostatního. Často si přitom však zapomenou rozmyslet, jestli je daná aktivita skutečně důležitá. Základem efektivní práce a boje proti prokrastinaci je určení priorit. Dejte si na čas, abyste si rozmysleli, co je vlastně důležité a co ne, a pokud během práce zjistíte, že daná věc důležitá není, nebojte se jí nechat být a přejít k něčemu důležitějšímu.

Ranní úkoly

Nejdůležitější úkoly je potřeba odbýt hned ráno. Nebudou vám tak během dne ležet v hlavě a nebudou ovlivňovat vaši práci na jiných úkolech. Zároveň pokud se ukáže řešení nějakého úkolu náročnější či delší, než jste původně očekávali, nedostanete se do časového presu jako v případě, kdybyste si danou práci nechali až na druhou půlku dne.

Odříznutí

Při práci eliminujte kontakt s potenciálními zdroji prokrastinace. Vypněte mobil, odpojte wi-fi router, dejte si sluchátka do uší a neposlouchejte hovory kolem sebe. Soustředit se na jednu věc a pak dělat další je vždy efektivnější, než dělat více věcí najednou.

Kreativní prokrastinace

Přirozenou touhu prokrastinovat lze uspokojit pomocí tzv. kreativní prokrastinace. Jedná se o aktivitu, která nějak souvisí s vaší prací a přitom je zábavná. Například se můžete koukat na film, který s vaší prací souvisí, nebo si pustit audio vzdělávací knihu k vaření. Kreativitě se meze nekladou.

-mm- 

Zdroj: Selling Power - online verze amerického časopisu určeného pro ředitele obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Selling Power