Seznam věcí, které byste neměli dělat

Mnoho vedoucích pracovníků má své seznamy úkolů, které je třeba udělat. Přemýšleli jste však již o seznamu věcí, které je naopak třeba nedělat? Inspirujte se následujícími tipy.

- Nezačínejte a nekončete den u e-mailu. Neřešte e-maily před desátou hodinou ranní a po čtvrté hodině odpoledne. Ráno si tím zkazíte celý den a večer byste pak na to mysleli až do rána.

- Neprohlížejte e-mail neustále. E-maily čtěte v předem určených intervalech. Pro každý den byste měli mít jeden klíčový úkol jako prioritu. Neustálé kontrolování e-mailu by vám jen zahltilo mozek.

- Nepřijímejte hovory od lidí, které neznáte. Neměli byste přijímat telefonáty, aniž byste věděli, kdo volá. K tomu máte asistentku.

- Nechoďte na schůzky na poslední chvíli. Přijděte minimálně o 15 minut dříve, abyste se mohli připravit. Uklidníte se, uspořádáte své myšlenky a ujasníte si, čeho chcete dosáhnout.

- Nepracujte s lidmi, kteří vysávají vaši energii. Jejich negativita vás bude okrádat o vaše nadšení. Naopak se obklopujte lidmi, kteří vás podpoří.

- Nebudujte svůj byznys jen kolem sebe. Naopak byste měli usilovat o to, aby dokázal fungovat i bez vás.

- Nepoužívejte mobilní zařízení 24 hodin denně. Svět se nezboří, když nepřijmete každý telefonát nebo zprávu. Zákazníci vás dokonce budou brát s větší úctou, když jim specifikujete čas, kdy se jim můžete věnovat s větší důležitostí.

- Nebuďte příliš při zdi. Když se budete držet v bezpečí, riskujete, že si vás nikdo nevšimne.

- Neřiďte se jen rozumem. Jak řekl G. B. Shaw: „Rozumný člověk se přizpůsobuje světu. Nerozumný se nepřestává snažit, aby se svět přizpůsobil jemu. Veškerý pokrok proto závisí na nerozumných lidech.“

- Nezvykejte si na negativní zpětnou vazbu. Nesvolávejte svůj tým, jen když se něco nedaří, abyste probrali problémy. Naopak se scházejte, i když se vám daří, a rozebírejte kroky, které vedou k úspěchu.

- Neberte to příliš vážně. Nikdo si neužívá práci s nudným člověkem.

- Nezapomínejte, proč toto děláte. Na smrtelné posteli byste neměli říkat: „Kéž bych byl strávil více času v kanceláři.“ Měli byste se také bavit a odpočinout si.

-kk-
Zdroj: Business Zone - britský portál o obchodu a podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Zone