Seznam úkolů: Co vyškrtnout jednou pro vždy?

Jste tak pečliví, že si vedete seznam svých úkolů? A teď ruku na srdce – opravdu se jím řídíte, nebo jej ve výsledku spíše ignorujete?

Praktických tipů a doporučení, jak si správně sestavit seznam úkolů tak, abyste jej skutečně mohli dodržet, je na internetu celá řada. Nejčastěji radí, abyste si ke každému úkolu napsali i krátký kontext, jednotlivé úkoly označovali mírou priority a řadili tak, aby vytvářely časovou osu vašeho dne nebo týdne.

Dnes se však podíváme na seznamy úkolů z opačné strany. Zaměříme se na úkoly, které by na vašem seznamu být neměly a pokud tam jsou, je třeba je vyřadit.

Ilustrační snímek

Podle serveru Fastcompany.com nemají na seznamu úkolů co dělat následující položky.

1. Pravidelné a mechanické úkoly

Jsou to věci, které děláte každý den, jako je například čtení e-mailu nebo ranní porady. Je zbytečné psát si aktivity, které stejně splníte bez ohledu na to, zda si to někam zapíšete.

2. Úkoly, které neustále odkládáte

Pokud je na vašem seznamu úkol, který opakovaně posouváte na příště, pravděpodobně jej stejně nikdy nesplníte. Smažte jej a už vás nebude stresovat.

3. Úkoly, které můžete delegovat

Nemusíte dělat všechno sami. Delegování je jedním z nejefektivnějších kroků k tomu, jak být úspěšnější a spokojenější.

4. Pětiminutové úkoly

Pokud něco zvládnete udělat za 5 minut, udělejte to rovnou a nikam si to nepište.

5. Dlouhodobé projekty

Dlouhodobé projekty většinou zůstávají na seznamech úkolů až do chvíle, kdy se blíží termín jejich dokončení a už je skutečně nutné na nich začít pracovat.

Celou tu dobu vás zbytečně stresují. Rozdělte si je do menších částí a ty si rozvrhujte.

6. Příliš mnoho úkolů

Seznam úkolů by vás neměl odrazovat svou délkou. Zapisujte na něj pouze tolik úkolů, které za den nebo týden skutečně zvládnete udělat.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company