Śéf nejdřív dělal chytrýho a pak tančil na stole...

Potom, co přijmete povýšení do role supervizora, měli byste být opatrní a raději si rozmyslet, jak moc kamarádští budete ke svým bývalým spolupracovníkům. Autor netvrdí, že byste se měli stát osamělými, ale že potřebujete opatrně kráčet mimopracovními setkáními. A uvažovat nad následujícími otázkami:
* *Jak formální je vaše podniková kultura?* Některé organizace prosazují týmovou práci a podněcují bourání bariér mezi zaměstnanci a šéfy. Jiné takové sbratřování nevidí rády, proto nejprve zkoumejte vaši podnikovou kulturu a politiku.
* *Udržíte si správný úsudek, když jste v družné společenské situaci?* Pokud po dvou drincích nevíte, co říkáte, máte problém. Pokud si ale zachováte chladnou hlavu, když ji ostatní ztrácí, nemusíte se pravděpodobně ničeho obávat.
* *Můžete být sociálním přelétavcem?* Většina z nás má sklon trávit převážnou většinu času ve společnosti s lidmi, ke kterým má nejblíž. Nemůžete ale favorizovat jen některé zaměstnance a měli byste ve společnosti věnovat všem stejnou dávku pozornosti.
* *Jste schopni vyvarovat se tendence vytahovat své postavení?* Ve společnosti jste host jako každý jiný, pozor na vtípky, co byste mohli komu udělat po návratu do kanceláře atd.
* *Jste schopni být jeden z prvních odcházejících?* Večírky a alkohol jsou problematické, proto je lepší odcházet mezi prvními. Sice zmeškáte nějakou zábavu, ale zase se možná vyhnete problémům.
-ba-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal