Sedm vlastností, které musí mít vedoucí obchodního týmu

Ne každý se může stát vedoucím obchodního týmu. Manažer, který dohlíží na práci, motivaci a rozvoj obchodních zástupců firmy, totiž musí mít specifické vlastnosti a dovednosti, které musí umět používat ve své každodenní praxi. Naštěstí nemusí tyto charakteristiky nutně být vrozené – lze se je i naučit. Pokud jste nově manažerem obchodního týmu, případně na tuto pozici aspirujete, zde je sedm osobních vlastností, na které byste se u sebe měli zaměřit a které byste měli cíleně rozvíjet.

Ilustrační snímek

Vyjednávací dovednosti

Podle ICMI.com jsou vyjednávání a všechny schopnosti s ním spojené klíčovou položkou v arzenálu dovedností jakéhokoliv manažera. A u toho obchodního to platí dvojnásob. Budete vyjednávat s podřízenými o platech, s vedením o podmínkách pro váš tým a s ostatními týmy o procesech interní spolupráce.

Emoční inteligence a empatie

Žádný vedoucí se neobejde bez emoční inteligence. Při jednání se svými podřízenými se do nich musíte umět vžít a jaksi se napojit na jejich vlnu.

Zájem o celkový rozvoj podřízených

Členové vašeho týmu by pro vás neměli být jenom pracovními stroji, díky kterým tým generuje zisk. Musíte se zajímat o dobro členů týmu a především se zasazovat o osobní rozvoj svých podřízených.

Odolnost vůči stresu

Vedení lidí sebou vždy nese určitou míru stresu. To, jestli bude tato míra vyšší nebo nižší, záleží na vašem přístupu a na vztazích, které si s ostatními nastavíte. V každém případě nesmíte podléhat stresu a nechat se jím ovlivňovat.

Ochota delegovat práci

Zní to zvláštně, ale ne každý člověk je ochoten předávat svoji práci dále. Někteří lidé jsou totiž perfekcionisté a nejraději vše dělají sami. Nebuďte takoví a naučte se efektivně a udržitelně delegovat práci na ostatní.

Schopnost motivovat a inspirovat ostatní

Manažer musí být skutečný lídr. A to mimo jiné znamená, že musí ostatním poskytnout společnou vizi, musí umět ostatní inspirovat a motivovat je k lepším výkonům.

Vlastní seberozvoj

V neposlední řadě nesmí manažer zapomínat ani na sebe. Trendy se neustále vyvíjí, očekávání managementu i podřízených se neustále posouvají, a žádný manažer by neměl ustrnout na jednom místě.

 

-mm-

Zdroj: International Customer Management Institute (ICMI) - web mezinárodní organizace sdružující profesionály v oblasti call center
Zobrazit přehled článků ze zdroje International Customer Management Institute (ICMI)