Sedm jednoduchých tipů, jak dodat motivaci vašemu týmu

Jenom dobře motivovaný a inspirovaný tým, který tahá za jeden provaz, může dosáhnout společných úspěchů. Zde je sedm jednoduchých tipů, jak dlouhodobě motivovat váš tým, nadchnout ho pro společnou vizi a zlepšit jeho týmového ducha.

Ilustrační snímek

Tyto tipy přinesl server Call Centre Helper.

Nebuďte mikromanažerem a dejte podřízeným prostor

V prvé řadě musíte dát pracovníkům určitý prostor pro vlastní iniciativu. Nebuďte tím nepopulárním vedoucím, co provozuje mikro-management, a dejte podřízeným prostor, aby mohli dýchat.

Zakomponujte do práce prvky hry

Rutinu pracovních dní můžete velmi efektivně narušit a vylepšit, pokud chytrým způsobem zakomponoujete herní prvky a drobnou soutěž do práce vašeho týmu.

Každého motivujte na individuální úrovni

Každý člověk je jiný a každého motivuje něco jiného. Předneste týmu společnou vizi, ale zároveň nezanedbávejte individuální motivaci jednotlivých pracovníků.

Oceňujte dobře odvedenou práci

Zní to banálně, ale až překvapivě mnoho manažerů na to zapomíná. Když se něco povede, musíte dotyčného pracovníka dostatečně a upřímně pochválit.

Nesoustřeďte se jenom na čísla

Pracovníky frustruje, pokud jejich práci hodnotíte pouze na základě tvrdých, exaktních čísel. Při svém hodnocení a při motivování týmu k lepším výkonům berte v potaz i faktory, které nelze vyjádřit pouze a jenom přesnými čísly.

Nezajímejte se o podřízené jenom když něco nefunguje

Mnoho manažerů zanedbává komunikaci se svými podřízenými, pokud jde vše dobře, a začínají se o ně zajímat jenom ve chvíli, kdy se něco nedaří. Komunikujte s pracovníky pravidelně i ve chvíli, kdy se nic negativního neděje.

Tolerujte určitou míru chybovosti

Pokud jsou pracovníci vystrašení a ve stresu kvůli tomu, že se bojí, aby neudělali chybu, nebudou nikdy zkoušet nové možnosti a nedosáhnou svého maximálního potenciálu.

 

-mm-

Zdroj: Call Centre Helper - britský online týdeník věnovaný call centrům
Zobrazit přehled článků ze zdroje Call Centre Helper