Rychlokurz komunikace v ekonomické recesi

V obtížných dobách není vhodné strkat hlavu do písku. Naopak je třeba více komunikovat. Především vaši zaměstnanci potřebují informace, a pokud budete mlčet, vytvoří si vlastní závěry. Zajistěte proto dostatek příležitostí pro komunikaci se zaměstnanci a sběr zpětné vazby.

- Buďte konzistentní. Rozdíly v tom, co říkáte venkovnímu světu a svým zaměstnancům, povedou k odporu, zejména pokud propouštíte a snižujete náklady.

- Řekněte pravdu. Prioritou vašich lidí se stává přežití, zajímají je proto výhradně fakta.

- Nezapomeňte poslouchat. Komunikace není jednosměrná záležitost. Vaším úkolem je pozorně poslouchat otázky zaměstnanců a usilovat o nalezení odpovědí. Je stěžejní, abyste věděli, co si myslí.

- Vyberte správný kanál. Ve složitých dobách roste důležitost komunikace tváří v tvář. Zvláště podstatnou roli hrají nižší manažeři, nimiž jsou zaměstnanci v bližším kontaktu.

- Využijte web. Nacházíme se v prvním období ekonomické recese, v níž hraje výraznou roli digitální komunikace. Zapojte se proto do sociálních médií. Pomůže vám to nalézt kritiku a zařídit se podle ní. Navíc můžete přilákat více lidé na své webové stránky.

- Šiřte dobré zprávy. Ať už budete mluvit s kýmkoli, nezapomeňte zmínit dobré zprávy z vaší firmy (je-li o čem mluvit). Podpoří to morálku a ukáže cestu vpřed.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today