Rovnováha práce a soukromí nejen pro podnikatele

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Máte-li pocit, že vám vaše práce příliš zasahuje do osobního života, zvažte následující tipy, jak dosáhnout „podnikatelského zenu".

- Vytvořte si podpůrnou síť. Chcete-li dosáhnout rovnováhy, musíte vědět, kdy potřebujete pomoc, a nebát se o ni požádat. Vybudujte si proto podpůrnou síť, která vám umožní fungovat efektivněji. O pomoc můžete požádat svou drahou polovičku nebo přijmout asistentku, aby vám ubylo administrativních úkolů.

- Zbavte se pocitu viny. Nejste špatný rodič, přítel nebo člověk, pokud potřebujete pracovat déle. Přestaňte se zabývat starými chybami. Dejte si pouze závazek vyčlenit si více času na osobní život.

- Uvědomte si svá omezení a hranice. Je třeba, abyste znali své fyzické i duševní limity. Žádný byznys nestojí za poškození zdraví.

- Přestaňte být perfekcionistou. Nesnažte se být perfektní ve všech rolích, které zastáváte. Je to příliš velký tlak. Domluvte se s ostatními na kompromisech.

- Udělejte si čas pro sebe. Chcete-li být dobří pro ostatní a pro svůj byznys, musíte se nejprve dobře chovat sami k sobě. Najděte si způsoby, jak odpočívat a snižovat stres. Dopřejte si horkou koupel, zajděte na schůzku nebo si přečtěte dobrou knihu.

- Organizujte. Efektivní využití času vyžaduje organizační dovednosti. Vytvářejte si seznamy úkolů, používejte jednoduché kalendáře se schůzkami a cíli a zapisujte si své priority. Čím lépe si zorganizujete práci, tím více času budete mít na sebe.

-kk-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace