Richard Branson: 5 kroků ke správnému rozhodnutí

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Správná obchodní rozhodnutí většinou nejsou otázkou života a smrti, přesto by však neměla být brána na lehkou váhu. Je to, jako sedět v porotě. Než rozhodnete o vítězi, musíte se zbavit všech důvodných pochybností.

Tak by se dal ve zkratce shrnout přístup k obchodním rozhodnutím, kterým se řídí britský miliardář a majitel značky Virgin Richard Branson.

V nedávném článku na svém blogu vysvětluje, že se mu za 50 let ve světě byznysu osvědčilo několik základních pravidel, podle nichž se rozhoduje, zda se do něčeho pustit či nikoli.

1. Nedejte na první dojem

Dávejte si pozor, aby první dojem neovlivnil objektivitu vašeho úsudku. Racionálně zvažte pro a proti.

2. Dejte dohromady všechny informace

Nespoléhejte jen na informace, které vám jsou prezentovány. Sami nebo s pomocí spolupracovníků si vyhledejte co nejvíce informací a snažte se odhalit všechny souvislosti, včetně těch skrytých.

3. Rozhodujte s ohledem na své další aktivity

Vždy zvažte, čemu dalšímu se v dané chvíli věnujete, co je možné posunout na později a co ne. Pokud vám na nový projekt nezbývá prostor, nedá se nic dělat.

4. Ulehčete rozhodování ostatním

Pokud jste se již rozhodli a chcete získat podporu dalších lidí, postarejte se o to, aby pro ně ve vašem projektu bylo co nejméně nevýhod.

5. Nespěchejte

Čím více informací před rozhodnutím získáte, tím lépe. Neznamená to, že byste měli stále dokola rozebírat své možnosti, a odkládat rozhodnutí na neurčito. Dívejte se však na věci z hlubšího pohledu. Možná najdete lepší alternativy řešení nebo se změní situace na trhu.

A nezapomeňte si věřit.

Co se při rozhodování o důležitých obchodních záležitostech osvědčilo vám?

-kk-

Zdroj: Richard Branson's blog - blog Richarda Bransona na stránkách jeho společnosti Virgin
Zobrazit přehled článků ze zdroje Richard Branson's blog

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace