Propagace zdravější stravy mezi zaměstnanci: Nemusí to být nákladné

Ilustrační snímek

V roce 2015 spustila společnost Daiwa Securities iniciativu zaměřenou na podporu zdravého stravování. Mířila na 13 000 svých japonských zaměstnanců, kteří byli vyzváni, aby přestali jíst, když se cítí najedeni z 80 %. Iniciativa trvala jen 30 dnů a byla součástí snahy zlepšit zdraví a kondici zaměstnanců. Také se čekalo, že se zlepší produktivita. Společnost zároveň jmenovala někdejšího investičního bankéře na pozici Chief Health Officer (ředitel pro zdraví). Tento muž ve své předchozí kariéře málem zemřel kvůli přepracování. Iniciativa měla dobré výsledky.

Společnosti, které mají vlastní jídelny, by měly své zaměstnance vést k tomu, aby si vybírali oběd ráno – před tím, než jim vyhládne na vyčerpávajících schůzích. Dobrým přístupem je také vést celé týmy nebo jiné skupiny zaměstnanců k tomu, aby se rozhodly jíst zdravě, doporučuje znalostní portál prestižní obchodní školy INSEAD. Zaměstnanci by například mohli sbírat body tím, že se rozhodnou pro zdravější stravu.

Rozdejte menší talíře

Jak to dělá Google? Tato společnost své zaměstnance podporuje ve snaze jíst zdravě tím, že strategicky rozmisťuje ovoce a zeleninu blízko vstupu do jídelen. Také svým zaměstnancům dává menší talíře a schovává sladkosti tak, aby nebyly vidět, protože lidé neumějí moc dobře odhadnout, čeho a kolik by měli sníst. To pak vede k přejídání.

Přimějte zaměstnance, ať do toho jdou

Mnoho lidí chce udělat rozhodnutí, kterým by se zavázali jíst zdravěji. Jednou možností, kterou firma má, je zvýšit finanční pobídky. Je zde ale i méně intuitivní přístup. Tím je tento bonus vsadit. Řekněte zaměstnancům, aby se zavázali k tomu, že budou více nakupovat zdravá jídla. Pokud to nezvládnou dodržet, jejich bonus na daný měsíc zmizí.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge