Profesní růst: Záleží na manažerovi, ne na pozici

Ilustrační snímek

Měli byste se o své lidi starat a také dbát na to, aby jejich práce měla kvalitní výsledky. Veďte je správným směrem a dejte jim k dispozici nezbytné zdroje. A standardy, které aplikujete na ně, aplikujte i na sebe. Zajímavý článek na toto téma nedávno zveřejnil server strategy-business.com.

Autor tohoto článku, expert na leadership Eric J. McNulty, se hned po vysoké škole dostal pod vedení manažera, který mu důvěřoval. I přes svou juniorní pozici tak jednal s top manažery a zastupoval firmu v médiích. Tyto nelehké úkoly pro něj představovaly skvělou příležitost k rozvoji. V případě obtíží se vždy měl na koho obrátit. Proto je jeho radou pro mladé lidi, aby si našli manažera, kterého si zamilují. A takovým manažerem můžete být i vy.

Jak manažeři formují mladé pracovníky

Ještě za studií pracoval Eric McNulty pod manažerem jedné rodinné restaurace. Ten mu ukázal, že aby bylo před zákazníkem vše bezchybné a rychlé, je třeba odvést plno těžké práce v pozadí. Disciplína, kterou má zažitou každý, kdo pracoval v pohostinství nebo maloobchodě, se později stala důvodem, proč i Eric upřednostňoval kandidáty se zkušeností z těchto oborů. V nich se totiž naučíte, že:

  • Musíte umět dřít a přitom mít úsměv na rtech.
  • Musíte umět jednat s nepříjemnými lidmi.
  • Bez týmové práce to nejde.

Šéf by měl být přímý

Později byl další z manažerů, kteří jej ovlivnili, skvělý v tom, jak otevřeně mluvil o práci. Tato upřímnost vedla k tomu, že jejich vzájemný vztah byl založen na neotřesitelné důvěře. Odpovědi, které mu manažer dával, nebyly vždy příjemné. Byly ale vždy pravdivé – a to bylo lepší, než kdyby to byly nějaké milosrdné řečičky.

-jk-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business