Prodavač perel zjišťuje, že pro úspěch je třeba získat důvěru

Jeremy Sheperd pracoval u aerolinek a jednou koupil v Pekingu své přítelkyni za 20 dolarů sadu šperků ze sladkovodních perel. Ona odhadla jejich cenu na 600 dolarů.

A z pana S. se stal podnikatel. O 9 let později je prezidentem společnosti PearlParadise.com s loňským obratem 5 mil. dolarů.

Vybudování luxusního on-line obchodu není snadné. Chcete po lidech, aby utráceli své peníze na něco, čeho se ani nemohou dotknout.

Pan Sheperd našel cestu, jak vybudovat důvěru – což prý je podle něj to nejtěžší. Jak to udělal? Na svých stránkách měl spousty materiálů, jak se perly vyrábí, jmenoval, s jakými známějšími organizacemi spolupracuje. Veškeré zboží má zákazník nárok do 90 dnů vrátit. Vybavil stránky fotografiemi s vysokým rozlišením, aby alespoň trochu vynahradil ztrátu přímého kontaktu se zbožím. Pokud kdokoliv píše či volá, otázky jsou zodpovídány proškoleným personálem. Největší nárůst důvěry přichází se spokojenými zákazníky, kteří vás dále doporučí.

Dělá speciální nabídky – před dnem matek a před vánoci – které mu prý neuvěřitelným způsobem zvyšují prodej.

Kila perel

Pan Shepherd jezdí každý měsíc do Asie, se zastávkami v Japonsku, Honk-Kongu a Číně, a přiváží spousty perel. Po zkušenostech zjistil, že nejlepší je obchodovat s farmáři osobně, čímž velmi sníží výslednou cenu, protože odbourá jisté lidské mezičlánky. Naučil se mandarínsky, umí dobře japonsky a dále se vzdělává.

Dárky na Oskara

Jeho znalosti mu přinesly fanoušky i v Hollywoodu. Daroval několik sad černých perel nominovaným na Oskary, za podmínky, že si je celebrity vyzvednou v jeho společnosti. Spousty z nich se prý vrátilo a poslalo své přátele. Tento tah mu přinesl další zákazníky.

Přestože prodává i velice drahé a vzácné kousky, jeho mottem zůstalo mít přístupné produkty pro každého.

-av-

Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal