Proč jsou hodnocení zaměstnanců zcela zásadní?

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Mnoho manažerů odkládá pravidelné hodnocení svých podřízených tak dlouho, jak jen to jde. Zpožděná zpětná vazba ale může vyvolat mnoho těžkostí a snížit pracovní výkony stejně jako pocit sounáležitosti s firmou. Navíc je takové hodnocení vlastně totéž jako kormidlo, kterým můžete včas otočit a nasměrovat tak zaměstnance správným směrem. Když je jeho hodnocení vypuštěno, může onen pracovník nadále směřovat směrem, který nepovede k ničemu dobrému. A pokud je hodnocení pozitivní, zaměstnanec se bude cítit ve firmě lépe a do své další práce se dá s větší vervou a odhodláním. Chybou je ale i odbyté hodnocení, protože to může v hodnoceném pracovníkovi zanechat pocit křivdy a zklamání.

Potřebujete poradit, jak se vypořádat se zpožděným hodnocením zaměstnanců? Zde je několik tipů na to, jak takové hodnocení dobře provést a jak při něm nesměšovat více témat, což by mohlo uškodit. Web entrepreneur.com nám radí následující:

1. Rozhodněte se, co vlastně chcete říci

Klíčovým cílem každého hodnocení zaměstnance je pomoci pracovníkovi pochopit, v čem má rezervy a co by mohl dělat lépe. Nabídněte mu pomoc s odstraňováním možných překážek a pochvalte ho za jeho dovednosti a přínosy, které celému týmu pomohly a pomáhají.

2. Zjednodušte proces

Nejprve potřebujete nastolit atmosféru důvěry. Proto zpětnou vazbu jasně artikulujte a zdůrazněte to, co pracovník dělá správně, i to, co by mohl dělat lépe. Přímo a upřímně vytyčte požadavky a vysvětlete, jaké následky jejich nesplnění může mít. Všechny požadavky, které jsou na zaměstnance kladeny, zdokumentujte. Buď je sepište a vytiskněte nebo je poskytněte hodnocenému v jiné podobě, aby si je mohl projít i sám, případně aby do nich mohl nahlížet i v budoucnu.

3. Udělejte si čas a buďte otevření

Říkáte, že máte příliš práce? To nevypovídá ani tak o množství práce, které musíte stihnout, jako spíš o tom, co jsou vaše priority. Či spíše o tom, co vaše priority nejsou – a rozvoj a správné vedení by prioritou být měly. Když nehodnotíte práci svých podřízených, oni si nedostatek zpětné vazby budou kompenzovat tím, že se pokusí váš názor uhádnout z různých náznaků. Navíc to, že nemáte čas na podání řádné zpětné vazby může být pochopeno jako nedostatek zájmu a respektu z vaší strany. Buďte upřímní a otevření i když třeba sdělujete něco, co není snadné. Z dlouhodobého hlediska je nejlepší říkat věci tak, jak jsou.

-jk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace