Proč by manažery měl zajímat onboarding

S trochou plánování a úsilí dosáhnou nováčci ve firmě rychle plné výkonnosti. Nebude tak docházet k žádným zpožděním ani zmateným otázkám. A nebo jich alespoň bude méně.

Představte si, že se nově nastupující zaměstnanec přivítá s novým šéfem a na svém stole hned najde všechna potřebná zařízení, která už jsou nastavena a zprovozněna. Seznam od technické podpory ohledně toho, jak se kam přihlásit a jak se dostat na intranet společnosti, stejně jako informace o tom, kde lze najít odpovědi nebo kam poslat dotazy – vše by mělo být poskytnuto.

Tak by vypadal ideální svět – je však situace ve vaší společnosti taková? Při nástupu do nové firmy a dokonce i při přechodu na novou pozici ve stávající firmě má nástupní proces výrazný vliv na produktivitu.

Ilustrační snímek

Firemní intranet nebo sociální síť (jako jsou Yammer, SharePoint atd.) může tento proces velmi pozitivně ovlivnit, tvrdí mezi dalšími doporučeními článek na webu business2community.com. Co tedy dělat?

Od intranetu a sociálních médií až po oběd

  1. Vytvořte skupinu pro nastupující zaměstnance (a jednu také pro ty, kteří odcházejí). Může to být komunita, tým nebo skupina, to závisí na platformě, kterou používáte. Klíčoví zaměstnanci musí dostávat oznámení pokaždé, když má někdo nový přijít. Osoba z HR nebo přímý nadřízený pak může odeslat oznámení nebo žádost – a všichni potřební lidé toto oznámení obdrží. Zvláště vaši kolegové z IT, správy kanceláří, bezpečnosti a interní komunikace... a když tedy nový zaměstnanec konečně nastoupí, vše už bude připraveno.
  2. Při vytváření skupiny pro nováčky zapojte osoby z různých oddělení. Vést celou iniciativu může HR, ale ostatní musí být zapojeni.
  3. Využijte intranet pro odborné i projektové týmy. Bude pro ně snadné zachytit a sdílet znalosti, takže se každý nováček rychle zapracuje. A navíc, když bude někdo ze společnosti odcházet, firma tím neztratí všechny jeho znalosti.
  4. Udělejte si čas na to, abyste ohlásili, že přibude nový kolega. Udělejte to už dopředu, ne až v den nástupu. Ať každý ví, kdo přijde a v čem bude spočívat jeho role. Potom všechny hned první den vezměte na oběd.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com