Problémy řešte okamžitě, jinak se začnou zabydlovat

Sen každého manažera je mít skvělý tým, kde bude každý pracovník úžasný a bezproblémový. Jenže je to jen sen. Spíše byste se měli zaměřit na to, jak už konečně zasáhnout proti lenosti a nepracovitosti zaměstnanců, k čemuž jste byli možná několik let tolerantní.

Pokud máte ve svém týmu pracovníka, jehož výkony byly tolerovány několik let, je to jako byste si pěstovali hnisající bolák. Infekce z něj se postupně šíří na ostatní. Proto musíte začít jednat.

Musíte si uvědomit, že pokud jednomu pracovníkovi u vás prochází nízká výkonová norma a pohodlnost, začnou o tom ostatní přemýšlet v tom smyslu, že když to prochází jednomu, může to projít i druhému.

Zásah proti takovým zaměstnancům vyžaduje strategii a pevný plán, který dokáže zase vrátit zaměstnance a jejich práci na požadovanou úroveň.

Než začnete podnikat jisté kroky, měli byste uvážit několik věcí. Zaprvé to, zda problémová osoba je mladý člověk nebo člověk dva roky před důchodem. Uvážit byste měli také to, zda výkon, který nyní požadujete, není ještě větší než normál. Poté byste si měli se zaměstnancem sednout a hláskovat mu svá očekávání. Klidně mu dejte i varování. Pokud bude třeba, domluvte se na kurzech nebo tréninku, který by mohla zčásti zaplatit firma.

Příště si dejte pozor, aby vám problém ve společnosti moc dlouho nestál a nezabydlovat se.

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates