Principy úspěšného přesvědčování

Podle Harveye MacKaye, autora knihy „Swim With the Sharks“ (Plavte se žraloky), je nejvíce chybějící dovedností v podnikatelském světě schopnost promlouvat k davům, schopnost prezentovat se. Pokud chcete vystoupit z řady, získat povýšení, nebo mít výborný obchodní tým, bude zapotřebí, abyste vylepšili právě komunikační schopnosti.

Když dokážete efektivně komunikovat, budete úspěšní


Čím výše se dostanete na firemním žebříčku, tím častěji po vás bude požadováno hovořit k lidem. Komunikační kouč Diane DiResta radí používat „živoucí“ mluvu: mozek totiž uvažuje v obrazech, nikoliv slovech. Analogie, metafory, příběhy a vtipy společně pomáhají vytvářet živoucí obrazy, které dokáží posluchače udržet emočně zainteresované.


Komunikační strategie


Psychologové tvrdí, že se lidé rodí se čtyřmi základními styly temperamentu. Agresivním, expresivním, pasivním a analytickým. Každý z nich vyžaduje odlišný přístup a komunikační strategii. Pokud má lídr ovlivnit kolegy a zákazníky, musí být schopen rychle a přesně rozpoznat každý z těchto behaviorálních stylů a přizpůsobit se jim:


- Dělník. Agresivní pracovník orientovaný na výsledky se obává ztráty kontroly. Při prezentování těmto lidem používejte například tato slova: kontrola, flexibilita, moc, výzva, rychlost, peníze, funkční, výsledky, cíle, možnosti, rychle, volnost, okamžitě.


- Mluvka. Expresivní a emoční mluvka je styl orientovaný na lidi. Cení si uznání a bojí se ztráty prestiže. Při prezentování těmto lidem používejte například tato slova: zábava, zábavný, kreativní, přátelský, jednoduchý, skvělý, exkluzivní, vylepšený, prestižní, nový, spontánní, vzrušující, příjemný, inkasovat, dobrodružství.


- Pozorovalel. Je to pasivný, harmonický styl orientovaný na služby. Cení si ocenění a obávají se konfliktů. Při prezentování těmto lidem používejte například tato slova: podpora, služby, rodina, harmonie, spolehlivý, pečující, spolupracující, nápomocný, snadný, upřímný, láska, laskavost, taktní, jemný, vztah.


- Myslitel. Analytický a opatrný styl myslitele je orientovaný na kvalitu. Cenní si přesnosti a obávají se toho, aby nebyli viděni jako nezpůsobilí. Při prezentování těmto lidem používejte například tato slova: bezpečný, vědecký, prokázaný, hodnota, garantovaný, výhodná koupě, ekonomický, kvalita, logický, spolehlivý, přesný, perfektní, bezpečnost, precizní, efektivní.


Kouzelná slova a mocné fráze


Zde je několik frází, které vytvoří zájem, generují nadšení a motivují lidi k akci:


- zaručený úspěch,

- žít svůj sen,

- jednoduchý a snadný přístup,

- využijte svůj potenciál,

- neakceptujte žádnou náhražku,

- časem ověřené,

- mít to nejlepší.


Většina lidí musí pracovat na vývoji svých komunikačních schopností. Rozvinout schopnost mluvit s mocí a vášní trvá čas a vyžaduje úsilí, rozhodně se však tímto směrem vyplatí investovat.

-av-

Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentations