Předpoklady úspěšného myšlenkového leadershipu

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Myšlenkový lídr je osoba, ale může to být i organizace, která je uznávaným expertem ve svém oboru. Z obchodně-marketingového hlediska je to pak někdo, kdo dokáže své odbornosti využít k posilování zájmu o své produkty, a tudíž k vyšším ziskům. Typickým příkladem jsou firmy podnikající v oblasti moderních technologií nebo nejrůznější konzultantské firmy, které pravidelně publikují zprávy a zajímavosti o své činnosti. Vybízejí k diskusi a poskytují doporučení. Ptáte se, co můžete udělat vy jak jednotlivec? Server Inc.com doporučuje následující kroky.

Vzdělávejte a raďte

Myšlenkový lídr se nijak okázale nepředvádí ani se nesnaží oslnit nesrozumitelným žargonem. Jeho snahou je rozpoutat diskusi o důležitých tématech a rozšiřovat obzory svých kolegů i zákazníků. Vyžaduje to důkladnou znalost publika a schopnost vyjadřovat se dostatečně laicky.

Vybudujte si pozici experta

Z marketingového pohledu se stáváte expertem až ve chvíli, kdy o vás ví veřejnost. Měli byste za sebou mít alespoň deset let praxe, odborné články a rozhovory, vystoupení na konferencích. Zákazníci a další lidé z vašeho oboru se pak na vás budou sami obracet.

Naučte se skvěle komunikovat

Naprostá většina myšlenkových lídrů patří do kategorie brilantních komunikátorů, kteří rádi sdílejí své myšlenky s ostatními. Dokáží upoutat pozornost publika při osobních vystoupeních, ale i prostřednictvím svých blogů či sociálních sítí. Máte-li v komunikaci určité mezery, začněte je řešit hned. Komunikační dovednosti patří k těm, které se dají učit a zlepšovat celý život.

Mějte rádi svůj obor

Myšlenkovému lídrovi nemůže chybět nadšení pro obor a jeho práci. Úspěchu lze dosáhnout i v oboru, který vás nebaví, těžko se v něm však stanete myšlenkovým lídrem. Najděte si činnost, která vás bude bavit. Chtějte znát více informací, více novinek, více lidí. Přirozeným talentem myšlenkových lídrů je sdílení nadšení s ostatními a probouzení jejich zájmu. Pokud tedy máte nadšení pro svůj obor, jste na dobré cestě.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace