Praštěte je kladivem (a další tipy pro obchodní prezentaci)

Chystáte-li se na prezentaci, držte se dvou základních zákonů: 1) Nikdy si předem nedávejte velkou kávu a cereální pečivo. 2) Naplánujte svou prezentaci do malých prostor. Článek pak shrnuje další prověřené tipy pro efektivní prodejní prezentaci. Jejich autorem je konzultant a publicista Wayne E. Pollard, který dlouhou dobu působil jako trenér prodejních dovedností a v USA je známý například tím, jak prováděl prezentace v parku před imaginárním publikem.

- Vhodné místo. Menší místnost je vhodnější proto, abyste vytvořili dojem, že lidé mají o vaší prezentaci zájem. Je proto lepší zvolit malou místnost a nechat někoho stát, než přednášet ve velké místnosti, která bude působit prázdně.

- Získání pozornosti. Chcete-li se procvičit v tom, jak získat pozornost publika, vystupte na příštím setkání zástupců vašeho města. Dobrou průpravou je i vyzkoušet si roli klauna na dětské oslavě. Zejména v roli klauna si velmi záhy uvědomíte, jak je nutné získat pozornost dětí co nejrychleji. Totéž platí i u dospělých. Řekněte proto vtip, ukažte statistiku. Pokud vše selže, praštěte je po hlavě pěnovým kladivem.

Kolik slidů použít? Řiďte se pravidlem síly svého ukazováčku. Pollard k tomu říká: „Můj začíná bolet po 15 kliknutích myší, takže to je maximální počet, který používám." Kolik bodů by mělo být na jednom slidu? Odpověď na tuto otázku závisí na tom, jak dobře vaše prezentace půjde. Pokud nejste spokojeni s ohlasem publika, přidejte další bod.

Vedle dobrého podání, zajímavého obsahu a svěžího dechu, byste měli být také schopni vycítit, kdy je váš kýžený obchod ztracený. Nechcete jistě ztrácet čas prezentací někomu, kdo nemá zájem. V takovém případě prezentaci ukončete. Pamatujte si také, že vždy nastane chvíle, kdy budete mít pocit, že své publikum ztrácíte. Pak je třeba znovu získat pozornost zvýšením hlasu, gesty apod.

-kk-

Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentations