Práce není život: Proč je důležité nebrat práci až příliš osobně

Naše práce nám poskytuje víc než jenom peníze. Poskytuje nám určitý pocit naplnění, zábavu i možnost se vzdělávat nebo se kreativně vyjadřovat. Zároveň ale platí, že pokud berete svoji práci až příliš osobně a vážně, hrozí vám frustrace, vyhoření a zklamání. Jak práci nebrat až příliš osobně? Zde je několik tipů.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil prestižní web Harvard Business Review.

Pamatujte, že rozhodování pod vlivem emocí nemívá ty nejlepší výsledky

Proč si vlastně nebrat práci tak osobně? Jedním z důvodů je i fakt, že pokud si berete v práci vše osobně a vše prožíváte s hlubokými emocemi, budete mít horší výsledky. Nebudete totiž schopni se rozhodovat racionálně a objektivně a vaše rozhodnutí budou silně ovlivněny vašimi subjektivními pocity.

Nevztahujte si negativní věci na sebe

V práci se dost často můžete setkat s vyhrocenými situacemi, se stresem, se snahou najít viníka nějakého problému nebo s politickými, korporátními boji. Ten, kdo si tyto situace vztahuje až příliš na sebe a příliš je prožívá, na to dříve nebo později doplatí fyzickým nebo duševním zdravím. Řekněte si, že vše, co se děje, nemá s vámi jako s člověkem vlastně nic společného, a neberte nic z toho příliš vážně.

Snažte se věci brát s humorem

Pokuste se mít nadhled. Berte věci s humorem a najděte si na všem, co se v práci děje, něco zábavného a vtipného. Pokuste se tento přístup naučit i lidi kolem sebe a celé pracovní prostředí tak trochu odlehčit.

Dělejte věci více podle sebe – tak, aby vám vyhovovaly

Jedním ze způsobů, jak nebrat práci příliš vážně, jak si nebrat věci osobně a jak nepropadat frustraci a stresu, je najít si na práci něco, co vás baví, a upravit si své pracovní postupy tak, aby vám vyhovovaly a dělaly se vám snadno.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review