Práce na dálku: Jak vrátit do týmu chybějící důvěru

Ilustrační snímek

Vždy zdůrazněte, že i ostatní členové týmu, kteří pracují na dálku, odvádějí dobrou práci. Pochvala v soukromém rozhovoru mezi čtyřma očima nestačí, protože vaše slova uznání slyší jen ten dotyčný. Vztahy a důvěra jsou také posilovány s tím, jak se, aspoň příležitostně, spolupracovníci navzájem na něco ptají a získávají užitečné odpovědi od kolegů z týmu.

Všichni máme tendenci věřit tomu, že ten, kdo nám dobře poradil, je skutečně kompetentní a ochotný pomoci. Důvěra se prostě dobře buduje tam, kde lidi spojuje společný cíl a kde jsou vidět důkazy schopností a znalostí, tvrdí web management-issues.com.

O úspěších by měl vědět každý

Když dosáhnete úspěchu, nesdílejte ho jen s lidmi, kteří sedí kolem vás. Jako manažer jste vždy zodpovědný za to, že podporu a respekt cítí každý ve vašem týmu. Proto oceňte každého, kdo odvedl dobrou práci. A když budete chválit ty kolegy, kteří pracují na dálku, nezapomeňte je ujistit o tom, že jste na jejich úspěch a talent upozornili celý tým.

Geografická vzdálenost nemusí nutně znamenat nedostatek důvěry

Se vzdáleností a různými časovými zónami se někdy stane, že lidé si spolu naživo prostě nemohou promluvit. Potom může mít tým pocit, že mezi některými členy komunikace vázne. Tuto překážku se proto musíte ze všech sil snažit překonat. Závisí na tom výkonnost vašeho týmu. Využijte sociální média a softwarové nástroje pro týmovou spolupráci.

Velice dobré je také mít na intranetu sekci s otázkami a odpověďmi, kde mohou členové vašeho týmu sdílet své zkušenosti a znalosti. Samozřejmě pro takové řešení nejsou vhodné všechny otázky, hlavně ty urgentní. Pro mnoho jiných je to však skvělý způsob, jak posílit týmovou spolupráci. A odpovědi na některé otázky koneckonců stejně vyžadují mnoho podpůrného materiálu, jako jsou grafy a tabulky.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues