Pozor na odklady

Máte při pohledu na seznam svých úkolů pocit, že některé z nich znáte až příliš důvěrně? Neodložili jste je náhodou v minulých dnech či týdnech na později? Odkládání nepříjemných povinností je člověku zřejmě přirozené, v obchodu však může znamenat katastrofu.

Zpožděné kontakty potenciálních zákazníků mohou vést ke ztrátě důležitých obchodních příležitostí, podobně jako například neinformování veřejnosti o důležitých událostech spjatých s vaší firmou. Než si stačíte uvědomit, že zadaný úkol v konkrétním měsíci (čtvrtletí nebo roce) nedokážete splnit, může být už pozdě. Nacházíte-li každý týden na seznamu svých úkolů stejné položky, není to v pořádku. Pokud se dokážete se identifikovat s některou z následujících situací, máte s odkládáním úkolů pravděpodobně problém.

- Práce se vám nahromadila tak, že už ji nezvládáte. Ráno vstáváte s myšlenkami, co všechno musíte v průběhu dne udělat a zdá se vám to nemožné.

- Pozorujete se, jak se neustále musíte omlouvat obchodním partnerům, potenciálním klientům nebo dokonce svému koučovi za to, co jste nestačili udělat. Vaše omluvy už začínají působit nevěrohodně i na vás.

- Všímáte si, jak se místo důležitých věcí věnujete přemisťování předmětů na pracovním stole, surfování po internetu apod.

- Kontaktujete neznámé potenciální zákazníky místo toho, abyste se věnovali stávajícím. Více času věnujete společenským událostem než telefonování, práci s počítačem nebo navštěvování obchodních schůzek.

Změna návyku odkládání úkolů je velmi obtížná. Závisí na motivaci každého jedince. Důležité je položit si otázku, jakou hodnotu má pro nás práce, kterou děláme.

-kk-

Zdroj: About Marketing - část amerického portálu About.com věnovaná marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Marketing