Používejte neverbální komunikaci k dosažení svých cílů

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

K dosažení cíle nestačí jen slovně vyjádřit váš požadavek. Důležitou součástí vyjednávání je také neverbální komunikace. Oční kontakt, správné potřesení rukou nebo vhodný výběr oblečení. To je jen pár faktorů, které vám mohou pomoci. Inc.com publikoval článek, který shrnuje důležité neverbální projevy, které vám mohou pomoci k dosažení cílů.

1) Oční kontakt

Pokud se během setkání nebudete dívat druhému do očí, budete vypadat nerozhodně nebo nesebevědomě. To snižuje vaše šance získat to, co chcete. Neznamená to však, že se druhému máte dívat do očí bez přestávky.

2) Vhodné oblečení

Pokud si nejste jisti, jak moc formálně nebo neformálně byste se měli obléknout, je zpravidla lepší zvolit formálnější variantu.

3) Sebevědomý přístup

Když si s někým podáváte ruku, myslete na to, že stisk má být pevný, měli byste rukou dvakrát potřást, přiměřeně se usmívat a udržovat oční kontakt. Pokud je to vhodné, nebojte se udržovat směr komunikace, budete působit charismatičtěji a průbojněji.  Jestliže vyjednáváte ve stoje, stůjte vzpřímeně. To samé platí i pro vyjednávání vsedě.

4) Gestikulace

Umění ovládat přirozeně neverbální projevy se vám během vedení týmu bude rovněž hodit. Doprovázejte svůj projev vhodným gestikulováním.

5) Výrazy obličeje

Nejdůležitější část neverbální komunikace jsou výrazy obličeje. Naučte se je správně ovládat. Neměli byste působit bezvýrazně. Když je to vhodné, usmívejte se, ukazujte zájem nebo vážnost.

6) Řeč těla

Nezapomínejte ani na řeč těla. Hodně o vás napoví. Pozorujte i řeč těla těch, se kterým hovoříte. Můžete je nenápadně napodobovat a tím se jim více přiblížit. Pokud například položí ruce na stůl a lehce se předkloní, můžete se předklonit rovněž.

7) Přirozený tón hlasu

Snažte se, aby vás tón hlasu působil přirozeně. Tedy aby neodrážel váhání nebo nervozitu. Nebuďte monotónní.

-ka-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace