Potřebujete ukončit konverzaci a odejít? 5 tipů, jak to udělat s grácií

Společenské akce, týmové porady, setkání odborníků, konference a podobné akce jsou skvělou příležitostí prohloubit vztah se stávajícími obchodními partnery, navázat nové kontakty a dozvědět se o novinkách a trendech ve vašem odvětví. Ovšem pouze za předpokladu, že nestrávíte celý večer hovorem s jedním člověkem. A někteří výřeční lidé toto riziko představují. Abyste využili čas, který máte na hromadných setkáních co nejefektivněji, je potřeba umět konverzace také s grácií ukončovat.

Ilustrační snímek

Shrňte konverzaci

Jak uvádí The Muse, jestliže chcete ukončit konverzaci, shrňte informace, které jste si s druhým člověkem vyměnili, zopakujte, co jste se dozvěděli, a poděkujte za čas strávený konverzací.

Uveďte konkrétní důvod, proč musíte odejít

Neuvádějte vágní nebo prázdné důvody, jako „musím jít“. Uveďte konkrétní, specifické důvody, proč již dále nemůžete trávit čas probíhající konverzací. Pokud je to možné, buďte upřímní.

Navrhněte další postup

Pokud vás společník v konverzaci zaujal, navrhněte, jaký bude další postup. Zmiňte, že nyní bohužel nemáte čas, ale zmiňte, na jaké akci v budoucnu byste se mohli vidět, případně rovnou navrhněte schůzku.

Představte někoho jiného

Další možností je „vyměnit“ sebe za někoho jiného. Představte vašeho společníka, podřízeného, kamaráda nebo kolegu, v několika slovech vysvětlete, čím se oba lidé zabývají, a nechte je jejich jednání.

Neurážejte

Nikdy nebuďte nepříjemní na ostatní a nikdy nikoho neurážejte, i kdyby vás daný člověk nudil k smrti. Nikdy nevíte, kdy se vám mohou hodit jakékoliv kontakty.

 

-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse