Pokročilé kroky při jednání pro váš růst

Obchodní jednání mohou být někdy důležitější pro ty, jenž přednáší než pro zúčastněné. Je to šance, kdy můžete jako manažer zazářit. Několik kroků, jak můžete využít tento potenciál:

- Zjistěte potřeby vaší prodejní síly. Čerpejte informace od lidí z různých prostředí, akceptujte anonymní návrhy, povzbuzujte komunikaci přes e-mail a intranet.

- Cirkulujte oznámení cílů setkání. Lidé obvykle takové definici nevěnují čas, pokud to uděláte, posílíte tak svou pozici.

- Opatrně s dopřednou publicitou.  Atraktivní předzvěst ve firemním bulletinu bude mít jistě opačný účinek, pokud váš výstup nesplní očekávání.

- Vždy požádejte o projev svého nadřízeného. Může být na začátku nebo na konci jednání.

- Zajistěte si alternativního producenta. Pokud budete využívat externího producenta nebo audio-vizuální firmu, identifikujte alespoň jednoho dalšího, který dokáže zvládnout vaše potřeby v případě mimořádné události.

- Vmístěte se co nejvhodněji. Zvažte pečlivě, kdy a jak často se objevíte na „scéně“. Vybírejte si a plánujte své vstupy. Audio-vizuální intro je efektivní, přinejmenším pusťte slajd se svým jménem a titulem.

- Případná ocenění vyhlaste co nejdříve. Odkládání uznání odebírá příjemcům čas, kdy si mohou užít gratulace. Ceremonii se snažte pojmenovat, získá tak na důležitosti. Dopřejte vítězům něco viditelného, co bude indikací jejich ocenění.

- Představte neznámého pracovníka. Vyberte si někoho z juniorů v týmu a dejte jim pět minut „u pultu“.

- Neutápějte se v grafice. Přimějte publikum, aby se několik minut soustředilo jen na vás

- Pozor na faux pas. Obsah setkání se často během dne rozpadne a vypaří se na cestě domů. Ale zbytkové problémy vás mohou pronásledovat celé měsíce. Lidé nikdy nezapomínají na ztracená zavazadla, špatné visačky se jmény, nefunkční projektory, skřípot techniky a příliš krátké přestávky na kávu.  

- Dokumentace a distribuce.Nechte si svůj projev nahrát a udělat pár fotografií, na kterých třeba předáváte ocenění. Obrázky by se měly dostat do firemního bulletinu a video do firemních zpráv.

- Ujměte se následného zhodnocení. Pošlete e-mailový dotazník, povzbuďte komunikaci a vyžádejte si komentář od manažerů. Požadavek zpětné vazby polichotí lidem, které oslovíte, zmírní případné remcání a vylepší váš příští výstup.

- Nic si neusnadňujte delegováním, buďte řídícím prvkem. Koordinujte, sledujte a raďte. Jinak ztratíte kontrolu, kterou získá někdo jiný. Zbavte se pocitu viny a oslavujte zájem o vlastní osobu. Čas, který takto strávíte, vylepší váš výstup pro všechny.  

-av-

Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine