Pohybem proti stresu

Vytisknout

Cvičení patří mezi první věci, které zaneprázdnění lidé vypouštějí ze svých rozvrhů. Každodenní fyzická aktivita, byť v malém měřítku, však může výrazně přispět ke zdravějšímu a spokojenějšímu životu.

Běžně se stává, že s postupem pracovního dne roste stres. To, co se ráno zdálo zvládnutelné, může odpoledne již vypadat nepřekonatelně. Přesto existuje poměrně jednoduchý způsob, jak se stresem bojovat - může to být například procházka kolem bloku.

Stres je přirozenou reakcí nervového systému na skutečné nebo domnělé nebezpečí. Cítíme-li se v ohrožení, naše tělo začne produkovat hormon kortizol, který nás podněcuje k boji nebo útěku. Fyzická aktivita naproti tomu kortizol snižuje tím, že produkuje endorfiny - hormony, které přispívají k dobrému pocitu a snižují bolest. Jak tedy podpořit produkci endorfinů?

- Vstaňte od pracovního stolu a svižně se projděte - nejlépe venku. Nebojte se, že se na vás ostatní budou dívat divně. Maximálně si budou myslet, že jste další stresovaný pracovník, který se snaží splnit svůj termín.

- Pokud nemůžete jít ven, několikrát obejděte kancelář. Nezastavujte se však u automatu na kávu. Kofein může aktivovat stresové hormony a prohloubit váš pocit úzkosti.

- Zapojte cvičení o délce alespoň 20 minut do své přestávky na oběd alespoň třikrát týdně. Pokud máte ve firmě tělocvičnu nebo jste členy místního klubu, využijte pozitivního vlivu cvičení na snižování stresu. Cvičení před a po práci je také prospěšné.

- Zvažte osobního trenéra, který vám může pomoci udržet motivaci a přizpůsobit cvičení vašim časovým možnostem.

- Dýchejte bránicí, nejen horní částí hrudníku. Mělké dýchání může posilovat pocity úzkosti a stresu.

- Smějte se. Myslete na něco humorného, vyprávějte vtipy. Jak říká přísloví, smích léčí. Přispívá totiž k produkci endorfinů.

- Cvičte alespoň 30 minut denně, i kdyby to znamenalo rozdělit tuto půlhodinu do pětiminutových nebo desetiminutových částí. Místo použití výtahu choďte po schodech. Zaparkujte auto o blok dále a dojděte do kanceláře pěšky. Místo práce přes oběd se projděte po parku. Buďte kreativní a najdete řadu způsobů, jak zapojit cvičení do svého běžného dne.

-kk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace