Pohled na management zespodu

Dave Haynes se propracovával vzhůru na podnikovém žebříčku jako terénní inženýr, dopravní specialista a vedoucí oddělení. Nyní je mezinárodní obchodní reprezentant. Své zkušenosti shrnul v knize The Peon Book (Kniha sluhy), jakémsi manažerském průvodci pro bezradné šéfy, kteří již zapomněli, jaký je život tam dole.

  1. Formulujte přiměřená očekávání – v předchozí práci musel Hayes dodržet určitý počet vstupních telefonátů denně. Manažerka zvedla počet o deset procent, což ale znamenalo, že se nemohl starat o své zákazníky. Musel lhát, aby byla manažerka spokojená. „Sluha ve skutečnosti nerad lže, jen nechce ztratit svou práci.“
  2. Obcházejte – nečekejte, že sluhové s vámi budou sdílet své myšlenky. Pokud pouze oznámíte, že vaše dveře jsou stále otevřené, jen čekáte na potíže. Sluhu nezajímá, jak otevřené máte dveře, předpokládá, že stejně otevřené jsou i dveře ven. Vyjděte z kanceláře a vyžadujte zpětnou vazbu. A když ji obdržíte, tak odolejte pokušení trestat.
  3. Jeďte na dovolenou – manažer, který nejede na dovolenou, i když by mohl, který zůstává v kanceláři, jen aby viděl, co se děje, uráží své podřízené. Ukazuje, že nemá důvěru v jejich schopnost, cokoliv udělat bez něj.
  4. Vyšetřete „tichou fluktuaci“ – nevydechujte úlevou, když vaši nejlepší pracovníci uvedou, že odchází ze zdravotních důvodů, nikoli kvůli vašemu stylu řízení. Pravděpodobně neříkají všechno a neříkají to o vás. Odchod sluhy má téměř vždy něco společného s pánem. Usilujte o upřímnou zpětnou vazbu, pomůže vám to předejít dalším ztrátám.
  5. Vytvářejte nějaké hodnoty – sluhové jsou generátory příjmu a vědí to. Také vědí, že vy jste „kalkulační středisko“. Nenechte se přistihnout jako postradatelný. Musíte být zachycen v každodenních úkonech sluhů, abyste nebyl snadno odstranitelný.

-ba-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company