Podrývají ostatní vaši autoritu?

Ilustrační snímek

Stalo se vám, že si vaši zaměstnanci šli pro radu raději za vaším nadřízeným než za vámi? Jak je možné, že váš podřízený získal volno a vy o tom nic nevíte? Umíte si zachovat profesionální přístup, když ostatní jen podrývají vaši autoritu manažera? Touto problematikou se podrobněji zabýval server Management Issues.

Je zcela pochopitelné, že cítíte frustraci a vztek. Nenechte však tento nešvar nadále vám přerůstat přes hlavu. Zamyslete se nad tím, jak se za ty roky změnila firemní kultura a jak jste se změnil vy. Existuje nějaký důvod, proč vás mohou zaměstnanci vnímat možná jako příliš přísného manažera a proto vás raději obcházejí? Funguje u vás systém pravidelného hodnocení? Zamyslete se nad tím a přijměte následující opatření:

1. Zachovejte klid

Než se vám podaří získat nad situací přehled, nedovolte frustraci narušit váš pohled na realitu. Negativní emoce mohou být zhoubou pro váš vzájemný vztah se zaměstnanci i nadřízeným nebo způsobit zdravotní problémy.

2. Najděte konkrétní příklady

Je jisté, že diskuze je nevyhnutelná. Než však předložíte své argumenty, sumarizujte si konkrétní situace, které prokazují negativní jev.

3. Promluvte si z očí do očí

Diskutujte o tom, proč vaše názory a rozhodnutí nejsou v určitých situacích respektovány a jsou obcházeny. Sdělte svému přímému nadřízenému jakékoliv obavy z podrývání vaší autority. Požádejte o radu, jak máte svou práci dělat správně. Rozhodně si ale nestěžujte!

4. Udělejte setkání pravidlem

Požádejte o pravidelná setkání s vaším nadřízeným za účelem zlepšení vašich vůdčích schopností. Jestliže si vaší práce cení, nebude to pro něj problém a vy budete mít jistotu, že neděláte něco dlouhodobě špatně. Nezapomeňte si pravidelně promluvit také s jednotlivými kolegy z vašeho týmu. Stačí i půl hodina měsíčně, která vás udrží v obraze.

Může se stát, že někteří budou k vaší verzi události kritičtí nebo budou mít pocit, že jejich jednání bylo přiměřené nebo odůvodněné. Jestliže se tak stane a vy nemáte konkrétní plán, vyžádejte si podrobný popis své pracovní pozice. Využijte tato fakta k následující diskuzi s nadřízeným o tom, jak má váš adekvátní výkon vypadat.

Zapamatujte si, že vysoce výkonný tým dělá minimálně dvě věci zcela precizně. Jde zcela jasně a přímo za vytyčeným cílem a zároveň se stará o potřeby všech členů. Jaké ambice má váš tým?

-bn-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues