Podpořte zaměstnance v kreativním myšlení

Nápady jsou všude kolem nás. Problém je však v tom, že mnoho lidí neví, jak se k nim má vlastně dopracovat. Pokud jste přetažení a o tvořivé myšlenky je právě ve vašem týmu nouze, existují způsoby od své mysli kreativní aktivitu vymáhat.

Jednou z nejosvědčenějších metod na podporu tvořivosti je strategie, která vyžaduje soustředěnost účastníka na problém a ochotu navrhovat co nejvíce radikálních řešení. Účelem této strategie je odbourat zažité vzory myšlení ve prospěch nových, kreativních východisek.

Analýza jednotlivých bodů, zaznamenaných během sezení, by měla proběhnout až po jeho skončení. Kritika radikálních řešení demotivuje ty, kteří je přinesli, a také zdržuje celý proces. Jeho kouzlo je přitom v rychlosti. Řešit nebo aplikovat nápady konvenčními metodami se tedy doporučuje až po skončení proudu myšlenek, které se mohou jevit jako absurdní, ale na druhé straně jsou i velmi inspirující.

Pro rozvinutí kreativity svých zaměstnanců můžete dále použít tzv. náhodný vstup. Pokud tým příliš dlouho vymýšlí nějaké řešení, zkuste mu pomoci tím, že řeknete nějaké hmotné podstatné jméno, které vás okamžitě napadne. Od tohoto slova pak rozvíjejte všechny úvahy.

Pokud ani jedna z metod nezafunguje, vyzkoušejte obyčejnou provokaci.

-pk-
Zdroj: HR Web.sk - Internetový týdeník o kariéře, lidských zdrojích a řízení.
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Web.sk