Podnikatel musí být vytrvalý a přinášet hodnotu

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

V čem spočívají základní kameny podnikatelského úspěchu? Je to vytrvalost, odolnost a několik nezbytných schopností. Nikdy se také nepřestávejte zajímat o to, čím svým zákazníkům přinesete nějakou hodnotu, radí web knowledge.insead.edu.

Příběh jednoho podnikatele

Během studií programu MBA na Harvard Business School musel Chatri Sityodtong bydlet ve svém pokoji na koleji s matkou, protože rodina zbankrotovala a otec je opustil. Jediné řešení, které v té době viděl, bylo vydělat co nejvíc peněz. Po studiích několik let pracoval jako konzultant a věnoval se i investicím. Následně založil vlastní firmu a nakonec se věnoval řízení hedgeových fondů na Wall Street. Po dalších několika letech toho ale nechal a rázně změnil svou cestu i oblast zájmu. Soustředil se na svou skutečnou vášeň – bojová umění. Založil společnost One Championship, která je dnes největší asijskou mediální skupinou zaměřenou na sport.

Tento rázný krok vysvětluje tím, že na předchozí pozici měl pocit, že světu už nepřináší žádnou hodnotu. I když jej každý v jeho okolí odrazoval od propojování byznysu s vášní, nakonec založil společnost, která vysílá sportovní program do domácností miliard lidí po celém světě. Jaké poučení si z toho vzít? I když se často dostanete do situace, kdy je selhání téměř jisté, nesmíte to vzdát jen proto, že by vám docházela hotovost, jak se to stává mnoha podnikatelům.

Máte všechny nezbytné schopnosti?

Pro úspěch vašeho projektu nebo start-upu jsou nezbytné jisté schopnosti. Pokud je nemáte všechny vy sami, pak potřebujete společníky nebo partnery, kteří je mít budou. Potřebujete se na problematiku dívat z více různých úhlů, protože tak budete mít větší záběr a ujistíte se o tom, zda jsou vaše předpoklady a očekávání v souladu s tím, co očekávají a chtějí zákazníci. I v tom vám společníci mohou pomoci.

Přidaná hodnota

Jako podnikatelé se musíte starat hlavně o to, abyste zákazníkům neustále nabízeli novou přidanou hodnotu. Vaše strategie a to, co nabízíte, jsou základní pilíře vašeho úspěchu. Důležité je také najít prostor, kde můžete růst. Úspěšné mladé firmy jsou schopny samy nové trhy vytvářet. Velké trhy vám zase dávají šanci začít znovu, když se dopustíte nějaké velké chyby. Nebojte se nové trhy objevovat.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní obchodní školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace