Podlehne váš byznys digitální revoluci?

Během posledních 10 let byla další a další odvětví zasažena a proměněna digitálními technologiemi. První na řadu přišel hudební průmysl. Následovalo cestování, pak tištěná média, maloobchod, telekomunikace a reklama. Nyní se s Uberem a Airbnb dostává pod tlak i hotelnictví a přeprava

Vypadá to, že brzy se promění také oblast platebních služeb, televize a dokonce i automobilový průmysl a logistika. Odvětví, která jsou silně regulována (jako je například svět finančnictví), podlehnou později, tvrdí web management-issues.com.

Digitální transformace postupuje. Bude vaše odvětví další?

Ambiciózní podnikatelé v Silicon Valley sní o tom, že vybudují svou vlastní globální firmu. Zároveň však mnohdy chtějí otřást tím, jak věci dnes fungují. Chtějí nahradit to, co je zavedené, byrokratické a často nefunguje tak efektivně, jak by mohlo.

Když se podíváme na charakteristiky jednotlivých odvětví, můžeme si dovolit malou prognózu. Jsou zde 3 faktory, které silně zvyšují pravděpodobnost, že digitální technologie zásadně promění i vaše odvětví. O čem uvažovat?

1) Množství odpadu ve vašem odvětví

Mluvíme zde o nevyužité kapacitě (prázdné pokoje, sedadla aut, kontejnery apod.), procesech náročných na čas a skutečném odpadu.

2) Objem peněz vydělaných díky nesrozumitelnosti produktů

Používají klienti často nedokonalé produkty, protože je příliš složité najít ty optimální? To se zcela jistě týká některých investičních a pojistných produktů.

3) Míra pružnosti nabídky

Když žijete v prostředí, kde jsou odlety nebo prodejní procesy pevně dané (například se nic nevyrábí na míru, vše je standardizované), víte, že digitální revoluce přichází.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues