Pět rad, jak na kohokoliv udělat dobrý první dojem

První dojem je ten nejdůležitější. Podle průzkumu University of Toronto v Kanadě z roku 2017 stačí lidem v průměru pět vteřin, aby zjistili, jestli je člověk, se kterým se právě seznámili, charismatický, důvěryhodný a sympatický. V dnešním článku se podíváme na to, jak můžete těchto pět vteřin využít k tomu, abyste na člověka, se kterým se seznámíte, učinili co možná nejlepší dojem.

Ilustrační snímek

Tento článek vychází z příspěvku na webu Customer Service Manager.

Úsměv

Nejjednodušším a nejefektivnějším způsobem, jak na někoho udělat dobrý dojem a jak působit sympaticky, je jednoduše se usmívat. Lidé tak budou cítit, že jste v dobré náladě, že jste dostatečně sebevědomí a že přicházíte s dobrými úmysly. Pozitivní přístup a pozitivní aura okolo člověka je u okolí vždy velmi vítaná.

Oční kontakt

Neuhýbejte očima a soustřeďte se na to, abyste se při představování a při konverzaci dívali druhému člověku přímo do očí. Těkání očima značí nervozitu nebo snahu něco utajit. Mějte pevný pohled. Dobrým zvykem je vždy se při představování snažit zjistit, jakou barvu očí má osoba, se kterou mluvíme. Díky tomu budete mít během nejdůležitějších prvních několika vteřin dostatečně dobrý oční kontakt.

Vzpřímené držení těla

Jak uvádí psycholog Jordan Peterson, vzpřímené držení těla a důvěryhodnost spolu vždycky v živočišné říši souvisely. Je to něco, co s lidmi mají společné i třeba humři. Když nebudete mít dobré držení těla, budete se hrbit nebo nebudete stát dostatečně otevřeně vůči člověku, se kterým mluvíte, budete působit ustrašeně a nedůvěryhodně.

Zájem o druhého člověka

Všichni jsme tak trochu egoisté. A lidé nejraději ze všeho mluví o sobě. Jakmile ukážete, že máte o svůj protějšek zájem, okamžitě se tak v jejích očích stanete sympatickými. Pokládejte tedy druhému člověku dotazy, nechte ho mluvit o sobě a celkově se o něj zajímejte.

Zrcadlení gest a chování

Vrána k vráně sedá. A proto mají lidé podvědomou tendenci důvěřovat lidem, kteří jsou takříkajíc ze stejného kmene a kteří se chovají podobně. Tohoto pocitu v ostatních můžete vyvolat tím, že budete zrcadlit gesta, výrazy, chování a způsob vyjadřování člověka, se kterým mluvíte. Je to jednoduchý, ale velice účinný psychologický trik, díky kterému vždy navážete s člověkem, se kterým komunikujete, bližší kontakt.

 

-mm-

Zdroj: Customer Service Manager - americký portál pro manažery zákaznických služeb
Zobrazit přehled článků ze zdroje Customer Service Manager